Samsung Electronics е лидер на световния пазар за телевизори за пета поредна година, сочи нов доклад на DisplaySearch. Корейската компания държи дял от 21,9% (в долари) от общия пазар на телевизори за първото тримесечие, запазвайки водещата си позиция на глобално ниво в продължение на 21 поредни тримесечия, считано от Q1‘2006 г.
Samsung притежава 22,2% в категорията на плоскоекранни телевизори и 21,4% в LCD телевизори, което осигури на компанията челната позиция в продължение на 21 и 13 тримесечия, съответно. Компанията запази първото място с 24,6% пазарен дял и в категорията на LED телевизори.
Samsung води както на развитите пазари в Северна Америка и Западна Европа, така и на развиващите се като Източна Европа, Южна Америка, Близкия изток и Африка, в категориите на плоскоекранни и LCD телевизори, както и в общата категория за телевизори.
През първото тримесечие на 2011 година Samsung отбеляза „Петорно 20”, което е безпрецедентен рекорд с около 20% пазарен дял в пет пазарни категории, включително и в категориите на плоскоекранни, LCD, PDP и LED телевизори.
Според DisplaySearch, Samsung е продала общо 9,86 единици, в това число 8,87 милиона телевизори с плосък екран и 7,8 милиона LCD телевизори.
Samsung зае най-голям пазарен дял – 17,8% в общия пазар на телевизори, 18,5% в плоско-екранните телевизори, 17,6% в LCD телевизори и 19,9% в LED телевизори, по отношение на търговски единици.
Общият световен телевизионен пазар през първото тримесечие се равнява на 54,54 милиона единици, което се приближава до резултатите през първо тримесечие на миналата година. Но през тази година пазарът на плоскоекранни телевизори е нараснал с 8,8%, достигайки 47,9 милиона единици, а пазарът на LCD телевизори с 9%, което се равнява на 44,25 милиона единици, в сравнение със същия период на миналата година.
В сегмента на 3D телевизорите Samsung отчете най-голям пазарен дял – 34,1%, сочат данните на DisplaySearch.