Ерик Шмид: Не видях навреме заплахата Facebook

Ерик Шмид призна за свой провал, докато беше главен изпълнителен директор на Google

Изпълнителният директор на Google Ерик Шмид призна, че ръководената от него компания е направила неуспешен опит за сътрудничество с Facebook. Нещо повече, Шмид се съгласява, че не е направил достатъчно, за да подсигури сделката.

На конференция във вторник Шмид заяви, че социалната мрежа е отхвърлила неговото искане за сделка. Същевременно бившият CEO признава, че не е положил достатъчно усилия да открие надигащата се заплаха от страна на Facebook по време на заемания от него пост на изпълнителен директор.

„Знаех, че трябва да направя нещо, но не го направих. Изпълнителният директор трябва да поема отговорност. Провалих се”, казва Шмид, цитиран от британското издание IT Pro.

Шмид, който приключи 10-годишното си управление като CEO през април и предаде поста на 38-годишния съосновател на Google Лари Пейдж, направи тези коментари на конференцията D9.

За миналата година Google има приходи от около 29 милиарда долара, което прави компанията номер едно сред търсещите машини в света. Основният й бизнес с реклами обаче е заплашен от бързо развиващи се проекти като Facebook и Groupon. Едновременно с това появяването на нови компютърни джаджи доведе до съперничество със създателя на iPhone – Apple.

По време на 90-минутно интервю, Шмид говори за нарастващата конкуренция, като беше пренебрежителен към софтуерния гигант Microsoft, който, според него, „не е определящ за революцията на крайния потребител.”

Бившият член на борда на директорите на Apple призна също, че играта е загрубяла, когато Google започва да разработва мобилната операционна система Android, макар че двете компании (Google и Apple) са останали партньори в определени сфери. Google скоро възобнови сътрудничеството си с Apple в областта на картовите технологии, които се вграждат в iPhone.

Шмид представи и нова онлайн услуга, която ще позволи на Google да конкурира сайта за колективно пазаруване Groupon. Компанията скоро ще обяви и услуга, свързана със система за мобилни разплащания, която ще дава възможност на потребителите да плащат на касата през мобилните си телефони.

С повече от 26 000 служители, Google използва ресурсите си, за да се развива на различни пазари, извън уеб търсенето, вкл. телефони, телевизия, уеб софтуер и дори електронни книги. След по-малко от три години на пазара, Android стана номер едно сред мобилните операционни системи.

Но инвеститорите са все по-нетърпеливи да видят възвръщаемост от тези инициативи, като се опасяват, че „харчовете” на новия CEO могат да доведат до намаляване на маржовете на печалбата.

Акциите на Google спаднаха рязко с 16%, откакто компанията обяви през януари, че Пейдж ще замени Шмид. Когато попитаха Шмид за разликата между него и Пейдж, той отговори, че Пейдж ще бъде „много по-взискателен към продуктите” и ще движи нещата по-бързо, отколкото е успял самият той.

Коментари по темата: „Ерик Шмид: Не видях навреме заплахата Facebook”

добавете коментар...

  1. maxobg

    Фейсбук е най клюкарския соц.саит В него можеш да научиш всичко за всички и после да използваш тези знания според морала си !!! щом тва не притеснява хората ,толкова по зле за тях !!!

  2. Милка

    Така както се движи и променя Фейсбук носи много ценни промени в мисленето и навиците на хората. И много, много възможности на хора с повече свободно време и откачение, за да се отдадат до самозабрава на желанието си да манипулират хора, оценки и пр.

Коментар