Директорите на ИТ отдели, т.нар. CIO, трябва да се подготвят за бъдеще с „гъвкави” информационни технологии. Служителите просто ще започнат да ходят на работа със своите лични лаптопи и таблети и ще разчитат на поддръжка от компаниите, пише британското издание silicon.com.
Фирмите трябва да са по-гъвкави при предоставяне на ИТ, така че новото поколение служители да общуват по-лесно помежду си |
Големите фирми трябва да са по-гъвкави в предоставянето и управлението на ИТ, така че новото поколение служители, използващи активно потребителски технологии, да общуват лесно помежду си и да са по-производителни.
Проблемът може да възникне от това, че служителите ще искат да използват своите собствени устройства на работните места и съответно да ги свържат към фирмените мрежи и системи. Подобни изменения ще настъпят не в далечното бъдеще, а в близките няколко години.
Технологиите днес се движат от потребителския вкус и компаниите са длъжни да отчитат тази тенденция, осигурявайки необходимото на своите служители, посочват от доставчика на ИТ услуги Getronics. Все повече се говори за това как фирмите се адаптират към устройствата на потребителите, за да са по-привлекателни и интересни от гледна точка на технологиите за хора, които постъпват на работа в тях.
В университета Henley Business School University of Reading често постъпват отзиви от разочаровани студенти след интервюта за работа в различни компании. Те са останали много учудени от факта, че технологиите, с които са свикнали, въобще липсват в компаниите.
Перспективите за работа в такива компании са разочароващи. Младежите се опасяват, че ще загубят възможности, свобода и знания, които вече са придобили, и, че няма да бъдат оценени по достойнство.
Университeтите са длъжни да направят своите студенти трудоспособни, но компаниите и организациите също трябва да положат усилия за привличане на специалистите и знанията, които те притежават.
Все по-актуален става и проблемът с наемане на специалисти, в частност какви хора са необходими на работодателите, как университетите и компаниите трябва заедно да подготвят кадрите, как да се разрешат конфликтите между остарелите способи за водене на бизнес и новите методи за работа, използвани от младите служители.
Работодателите са сериозно загрижени за трудоспособността на випускниците от ВУЗ-овете. Невероятно е, че има толкова огромно количество випускници, които не могат да си намерят работа, коментират от e-skills.
В компаниите за подбор на кадри постъпват хиляди резюмета, но те или са неграмотно попълнени, или след събеседване с кандидатите става ясно, че макар и да имат технически познания, младите специалисти едва ли биха могли да оглавят екип или да работят ръка за ръка с другите служители, тъй като им липсват подобни социални качества.
Младите кандидати за работа не умеят да се държат адекватно по време не интервютата. В същото време и самите работодатели подхождат неправилно към потенциалните си служители, като им задават, например, въпроси от рода на „Къде виждате себе си след 5 години?”. Това е сблъсък на култури, коментират от компанията за наемане на специалисти Office Angels.
Има обаче консенсус по един въпрос – компаниите не могат просто да си заровят главата в пясъка и да се надяват, че младите служители ще изпълняват всички техни указания. По-скоро новото поколение ще следва стила на личности като Марк Зукърбърг (CEO-то на Facebook), които изградиха собствени компании и се разграничиха от останалите.
С появата на онлайн и облачни услуги се променят стандартните квалификационни изисквания. Длъжността на администратора постепенно изчезва от картата на заетостта, в резултат на радикални изменения в организациите. Сега най-търсени стават разработчиците на архитектури, за сметка на администраторите.