Google разработва онлайн борса за свободно търгуване с потребителски данни от страна на издатели, рекламодатели и други фирми. Данните ще се използват за таргетиране на онлайн рекламни кампании, съобщи AdAge.
Електронната борса, известна засега с абревиатурата DDP, може да се превърне в първия масов пазар за търговия с потребителски данни, използвани от рекламодателите за достигане до конкретни хора или групи потребители.
Според източници, запознати отблизо с проекта, DDP е една от най-амбициозните инициативи в историята на Google, която ще утвърди доминиращата позиция на интернет гиганта на пазара за онлайн реклама.
С помощта на онлайн платформата, издатели и компании като BlueKai и Exelate, които събират потребителски данни, ще могат да предлагат за продажба своите бази, а рекламодателите да ги купуват и да ги използват за по-ефективно таргетиране на кампаниите си до конкретни сегменти от аудиторията – например читателите на Ню Йорк Таймс.
Ще се търгуват данни от рода на предпочитания към определени сайтове, активност в интернет, интереси на потребителите и др. И сега тези данни се използват активно за таргетиране на онлайн реклами. Новото е, че услугата на Google ще стане централна платформа за търговия с подобни данни.
Издатели, които ползват рекламната услуга DoubleClick на Google, ще могат много лесно да търгуват с данни за своята аудитория директно от самата услуга. В момента Google притежава няколко развити рекламни услуги, вкл. DoubleClick, Invite Media, Teracent и AdMeld, които имат потенциал бързо да наложат платформата DDP.
ще търгуват с чужда стока предоставена къде принудително къде доброволно егати далаверата