Nokia ще похарчи $120 млн. за нов имидж

 

Nokia ще разгърне мащабна рекламна кампания в опит да запази водещата си позиция на пазара за мобилни телефони

Nokia планира да похарчи 120 милиона долара за промяна в позиционирането на марката. През октомври компанията ще стартира глобална рекламна кампания, която ще съвпадне с пускането на първия смартфон с операционна система Windows Phone.

6-месечната кампания е възложена на няколко агенции, координирани от общ център. Така например, във Великобритания кампанията е поверена на Wieden & Kennedy, Fallon и R/GA.

Целта на кампанията е да промени позиционирането на марката, което трябва да помогне на Nokia да запази пазарния си дял, съобщи marketingmagazine.co.uk. Като основни конкуренти на Nokia са посочени Apple, RIM и HTC.

Финландският гигант ще разчита на стратегическо партньорство с Microsoft, което бе обявено по-рано тази година. Предполага се, че изборът в полза на Windows Phone с възможност за адаптация на платформата за своите нужди, ще помогне на Nokia да запази позициите си на смартфон пазара, разклатени сериозно от Apple iOS и Google Android.

По-рано се появиха информации, че тайванската компания Compal е получила поръчка от Nokia за производство на няколко модела смартфона с операционна система Windows Phone 7, а първите доставки ще започнат през четвъртото тримесечие на годината. Твърди се, че Compal е подписала лицензионно споразумение с Microsoft за използване на платформата WP 7.

Делът на Nokia на пазара за смартфони намаля през първото тримесечие от 39% на 25,5% на годишна база, според скорошен доклад на Гартнър. Анализаторите предполагат, че през второто тримесечие Samsung ще се утвърди като най-голям производител на смартфони в света.

Коментар