Google дава за лобиране повече от Microsoft

Разходите на Google за лобиране са надвишили 2 милиона долара през второто тримесечие. Интернет гигантът изпреварва Microsoft по този показател, съобщи Блумбърг.

През тримесечието Google е похарчил 2,06 милиона долара за услуги на професионални лобисти, което е увеличение от 54% спрямо същия период на миналата година, когато това перо разходи на интернет компанията възлизаше на 1,34 млн. долара.

Цитираната сума е най-голямата за лобиране, която Google дава, откакто откри офис във Вашингтон за работа с правителствените институции. Предишният рекорд беше поставен през първото тримесечие на 2011 г. и възлизаше на $1,48 млн.

Рязкото увеличаване на разходите за лобиране се дължи на това, че американското правителство провежда разследване на бизнес практиките на Google, провокирано от множеството жалби от други компании. Google е обвиняван от конкурентите в нечестни бизнес практики, най-вече на пазара за търсене и реклама.

Microsoft пък е похарчила $1,85 млн. за лобиране
през второто тримесечие. Именно компанията от Редмънт е един от основните източници на жалби срещу Google пред американските власти.

В момента Google е в ситуацията на Microsoft от края на 90-те години на миналия век, когато всички обвиняваха софтуерния гигант в нечестно използване на доминиращата си позиция на пазара за операционни системи.

Новата звезда Facebook, най-голямата социална мрежа, е похарчила скромните $320 хиляди долара за лобиране през тримесечието. Телеком гигантът Verizon бие и Google, и Microsoft по лобиране с разходи, възлизащи на $4,38 млн. през разглеждания период.

Коментар