„Умна” система ще спира измамите с автомобилни застраховки

Застрахователните компании у нас ще могат да разчитат на „умна” информационна система, за да намалят риска от измами. По време на форума „Към интелигентна България” по-рано тази седмица IBM и Гаранционен фонд обявиха партньорски проект за разработка и внедряване на новата ИС.

Системата ще позволи на застрахователните компании да извършват онлайн проверка на цялата необходима информация, касаеща полиците по задължителната застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите.

Решението се базира на софтуер, хардуер, услуги и технологии за бизнес анализ на IBM. С негова помощ българските и международните застрахователни компании, опериращи на пазара у нас, ще могат да намалят броя на неправомерно подадените искове и да вземат по-бързи и прецизни решения.

Водачите без провинения ще бъдат възнаградени с по-ниски застрахователни премии, благодарение на интеграцията на различни източници на информация, в това число и архивите на КАТ.

За нас е изключително важно да можем да обединим данните от различни източници, което ще ни даде възможност за ефективно наблюдение и координация на постъпващите застрахователни искове. Това ще е от полза, както за  застрахователите, така и за водачите на МПС”, каза Борислав Михайлов, изпълнителен директор на Гаранционен фонд България.

Фондът  е юридическо лице, част от автомобилната застрахователна индустрия, създадено с цел навременно и справедливо обезщетение на пострадалите при пътни инциденти, съблюдавайки българските и европейски стандарти.

Очаква се интегрирането на информацията да намали застрахователните измами. Системата ще спомогне също за елиминиране на редица грешки, които досега се допускаха при ръчното попълване на полиците. Статистиката показва, че над 25% от полиците са с грешки в тях.

Консолидирайки информацията, системата ще намали нивото на измами и неоснователни искове, като същевременно подобри и ускори обслужването на клиентите. Това ще се постигне чрез комбиниране на технологии за обработка на данни, техники за визуализации на данните и мощни средства за оценка и откриване на грешки.

Това е една от най-сложните информационни системи в страната, която поддържа най-високи стандарти в сферата на автомобилното застраховане”, каза Александър Раков, генерален директор на IBM България.

IBM Cognos софтуер за бизнес анализи и управление на финансови процеси отчита и анализира информацията в досието на водачите, с цел по-добро менажиране и правилно ценообразуване на застраховката „Гражданска отговорност” на автомобилиста. Възможностите на продукта позволяват да се идентифицират потенциално неверни полици.

Софтуерите IBM InfoSphere Warehouse и IBM WebSphere Enterprise Service Bus изграждат платформа за комуникация с всички ангажирани застрахователни компании и правителствени институции. Проектът включва също база данни DB2, IBM Power7 системи, дисков масив за съхранение на данни IBM Storage DS8300 и IBM Blade сървъри, които изграждат инфраструктура, устойчива на разнородни натоварвания на дистрибутираните системи.

Коментари по темата: „„Умна” система ще спира измамите с автомобилни застраховки”

добавете коментар...

  1. палачинков

    лелееееееееееее, а тая система ще може ли да прави палачинки 😀

  2. GlobalAdmin

    Всъщност най-голямата измама е самото наличие на ГО при десетократно по-високи цени от преди влизането в ЕС в страна, където съдебната практика никога не отсъжда високи обезщетения. Но тази измама няма кой да я хване. Т.е. тази система против измами работи в полза на измамниците.

  3. до dio

    Ще се отрази , как няма да се отрази…Нали първо трябва да се изплати тази система.Затова ле-еко ще се вдигнат цените , пък после ще видим…

  4. dio

    Напълно подкрепям Deyan. Не виждам нещо интересно в тази ИС. Виждам само, че застрахователите са закъснели с поне 5 години да я вкарат. Дано това се отрази и в застраховките за шофьори без щеши.

  5. Deyan

    Честно казно всеки един сайт за запознанства е по-сложна система от тази най-сложна система …
    1) има повече потребители
    2) има повече данни – вкл. снимки и видео
    3) има повече услуги – смс, емайл, чат, видео чат
    4) има повече натоварване , и то в пъти
    5) направен е без скъпи софтуери, като websphere enterprise и не от скъпоплатени драг&дроп консултанти

  6. Deyan

    Има си хас пък да е Глупава информационна система

Коментар