На панаира останаха най-гъвкавите фирми

Положителният мироглед и реалният поглед върху бизнеса са от особено значение за нормализиране на икономическия климат у нас. „Това се вижда при много от нашите клиенти, както и при повечето от изложителите на тазгодишния Пловдивски панаир", заяви в интервю за TechNews.bg Пламен Иринчев, търговски директор на ГенСофт. Компанията бе сред малкото представители на софтуерната ни индустрия на приключилия миналата седмица международен бизнес форум. „Истината е, че в крайна сметка на панаира останаха най-сериозните и най-гъвкавите фирми на пазара", допълни той.

Г-н Иринчев, как оценявате тазгодишния панаир като представяне на фирмите и резултати?

 
Пламен Иринчев, търговски директор на ГенСофт

На пръв поглед панаирът продължава да се свива и като изложители, и като посетители. Истината е, че в крайна сметка останаха най-сериозните и най-гъвкавите фирми на пазара. Дори ни липсваше конкуренцията в нашия сектор – оказахме се единствената софтуерна фирма, а всички знаем, че конкуренцията е двигател на прогреса.

Срещите, които проведохме, бяха смислени и с голям потенциал за развитие. Нашите резултати се оказаха по-големи от очакванията ни, сключихме над десет сделки по време на панаира и подготвихме още толкова.

В софтуерния бранш, а и не само там, е много важно да бъдеш близо до потенциалните си клиенти и те да те познават. Хората предпочитат да се виждат с хора въпреки ерата на интернета. Ние им даваме увереността, че зад лъскавия сайт седят истински нормални личности, с които освен да се работи е приятно и да се общува!

Какво ви стимулира за поредно участие на Пловдивския панаир?

За нас това е единадесети есенен панаир. Освен това сме участвали и на три пролетни, два пъти сме били на CeBIT в Хановер. Първото ни участие на Пловдивския панаир бе незабравимо и реално то даде силен тласък в развитието на нашата фирма. Оттогава се чувстваме емоционално свързани с този панаир и ще продължим да участваме, независимо от икономическата ситуация.

Другата основна причина са нашите клиенти – те знаят, че могат да ни намерят там и ние не бихме си позволили да ги разочароваме.

Кои изложители и продукти ви впечатлиха?

Както казах, впечатлението ми е, че на панаира останаха най-гъвкавите изложители. Много от щандовете бяха редуцирани като площ, но за сметка на това изглеждаха по-добре. Като продукти не видях нещо супер впечатляващо, освен в Руската палата.


Руски учени от МГУ "Ломоносов" показаха на панаира технология за управление на процеси само с мисъл

Тази година представихме едно много иновативно решение, внедрено в нашата ERP система MoneyWorks – управление на операциите с гласови команди (видео) Доставки, продажби, ревизии и т.н. могат да се правят без да се докосва клавиатура и мишка. Това е много удобно решение за използване на места, където ръцете на оператора са заети – заведения за бързо хранене, разносна търговия, производствени предприятия и т.н.

И тъкмо когато си мислехме, че сме постигнали върха в технологиите, видяхме в 6-та палата екип руски учени от МГУ „Ломоносов” как управляват процеси само с мисълта си! Звучи фантастично, но няколко младежи бяха направили нещо като каска, която сканира мозъчни вълни и прави енцефалограма на мозъка, в резултат на което при гледане на таблица с букви могат да се изписват различни думи. Засега няма голяма практическа полза от подобна технология – за изписване на една буква им трябват около 20 секунди, но оптимизацията е въпрос на време. Надявам се за следващия панаир да можем да внедрим подобна технология и в нашия софуер.

Какви, според вас, са перспективите пред ИТ фирмите в България?

Основната перспектива е износ! Българският пазар все още е свит и в следващите няколко години няма изгледи да се увеличи и да достигне оборотите от 2008 г. Другата перспектива е участие по проекти с европейско финансиране. Конкуренцията в този сектор е много голяма, тъй като там участват и фирми от ранга на SAP, Misrosoft, Oracle и т.н. Въпреки това имаме голям шанс да се преборим в много области с тях, ние сме по-млади, по-гъвкави, познаваме по-добре нашия пазар и нашите клиенти.


Основателите на ГенСофт – Пламен Иринчев (вляво) и Генчо Чокоев – се чувстват емоционално свързани с панаира, който е дал силен тласък в развитието на фирмата им

Знам, че звучи нескромно, но и в професионално отношение българските софтуерни продукти доста често надминават западните си аналози.

Работейки с клиенти от целия спектър на малкия и средния бизнес, какви тенденциите в икономиката наблюдавате?

Има леко раздвижване, но предпазливостта все още надделява. Единици са тези, които рискуват да разширяват бизнеса и да предприемат рискови начинания. До голяма степен спирачка на икономиката е политиката на банките – за да ти отпуснат кредит, трябва да докажеш, че изобщо не се нуждаеш от него. Поставят се безумни изисквания от сорта – покажете ни ръст през 2009 спрямо 2008 и през 2010 спрямо 2009.

Това, което ни радва, е увеличаването на износа – за пример наши клиенти, производители на мотокари, сглобяваха едва 4 мотокара месечно през 2009, а сега сглобяват между 40 и 50 месечно, като всички машини се изнасят.

Мислите ли, че скоро ще излезем от кризата?

С колеги и клиенти много пъти сме разсъждавали по въпроса. И винаги сме стигали до извода, че кризата е повече в главите ни отколкото във фирмите ни. Според нас, в България кризата бе създадена повече от преекспонирането на негативните новини по медиите и неадекватното поведение на банките.


Пловдивският панаир в своята есенна красота

Положителният мироглед и реалният поглед върху бизнеса са от особено важно значение за нормализиране на стопанския климат у нас. Това се вижда при много от нашите клиенти, както и при повечето от изложителите на тазгодишния Пловдивски панаир. Това е и една от основните причини за растежа, който се наблюдава при тези фирми.

Казано с други думи – за каквото си мислиш, това и ще ти се случи, както се държиш, така и ще ти отговорят.

Какво трябва да направят държавата и управляващите, за да се развива бизнесът по-добре?

Единственото, което бихме искали от страна на държавата, е да се осигури спокойствие на бизнеса. Също така да има ясни правила и те да се спазват. Не е тайна, че голяма част от бизнеса е в сивия сектор и повечето фирми насила са натикани в него. Ако правилата не се спазват още на входа, няма как да се спазват после по веригата.

Миналата година спечелихте златен медал за новия ви продукт GenSoft Bizzio, какво е неговото по-нататъшно развитие ?

Bizzio има страхотно бъдеще. Успешно го внедрихме при нашите партньори в Белгия, сега реализираме проект и при наш клиент в Русе. Продуктът има уникална функционалност, настройва се според нуждите на всеки клиент и покрива всичките му изисквания. Ценово също се позиционира много по-ниско от западните си аналози.

Нашите планове са да внедряваме Bizzio в чужбина, но сега с последните проекти, съфинансирани от Европейския съюз, и български фирми могат да се сдобият с един съвременен многофункционален продукт. Част от нашите клиенти кандидатстват по ОП „Конкурентноспособност” и искрено им пожелаваме да бъдат одобрени и да могат да си закупят български софтуер на световно ниво.

по темата: „На панаира останаха най-гъвкавите фирми”

добавете коментар...

  1. Фасул

    По-интересно е как се чувстват от решението на Microsoft да зареже Silverlight и да мине всичко на C++/HTML/JS за Windows 8. Нещо bizzio-то се нацепва челно в 6-та глуха.

  2. Лютеница

    Е, ОРАК си ги знаем как си взимат медалите. 🙂 Но Генсофт удивляват с плоски разсъждения като: Истината е, че в крайна сметка останаха най-сериозните и най-гъвкавите фирми на пазара. Дори ни липсваше конкуренцията в нашия сектор – оказахме се единствената софтуерна фирма, а всички знаем, че конкуренцията е двигател на прогреса.

    Това е толкова веселяшко, че се чудя кога е взимано интервюто – преди или след кръчмата?!? 🙂

    Успех на Генсофт! 😉

  3. Шопска салата (повлиян от Лютеница)

    Трябва да са се чуствали много самотни сред фирмите за жички и лампички, но явно не броят Орак за софтуерна фирма. Те пък взеха ТРИ медала тази година 😉 (трите медала, които по принцип се раздават на Инфотех и които нямаше на кой друг да дадат, защото имаше общо две фирми, а Генсофт миналата година (пак поради липса на други участници ;-)) взеха медал и сега няма как пак да им дадат за същото.

    Отделен е въпроса що за панаир правят ДВЕ фирми. Безумното управление на панаира унищожи напълно и целенасочено Инфотех. Дори Микроинвест не бяха тази година. А в други години 8ма палата се пълнеше цялата. Кой ще дойде на панаир при такова участие?

    А гласовото разпознаване и изглежда и е само пушек. Дори от видеото се вижда беузмието на диктуването, викането в микрофона и повтарянето, а скоростта на разпознаване е смешна. Толкова е несериозно, че чак се чудя за какво са си губили времето да интегрират и без това НЕ създадената от тях библиотека за гласово разпознаване. А ако имената на артикулите са с една идея по реални и сложни ще бъда впечатлен ако въобще може да ги разпознае (хайде да вкараме малко букви и кодове в името и да видим какво ще стане ;-)).

    Това е напълно непрактично.

    Иначе хубава PR статия ;-).

  4. Лютеница

    Е, моля ви се! И Орак бяха в Пловдив… А другите може да ги е нямало, защото са били заети с по-важни проекти от панаира в Пловдив.

Коментар