Компанията Мокоби ще предлага синхронизационни и облачни услуги за абонатите на всички мобилни оператори у нас, ползващи най-различни устройства и операционни системи, стана ясно на пресконференция днес.
Мокоби услугите са предназначени за милионите притежатели на мобилни устройства, таблети, настолни и преносими компютри |
„Повечето делови и социално активни потребители нямат синхронизирани актуални контакти и календар върху различните устройства, които ползват в ежедневието си”, каза Звезделин Борисов, изпълнителен директор на Мокоби.
Всеки 3-ти потребител търси по-удобен начин често да променя и добавя съдържание, всеки 4-ти преживява стрес при загуба на устройство или важен контакт, всеки 5-ти се сблъсква с проблеми при смяна на мобилен оператор или мобилна операционна система, сочат проучвания, на които се позова Борисов.
Новите услуги са предназначени за милионите притежатели на мобилни устройства, таблети, настолни и преносими компютри. Някои от тях ще са безплатни, а други ще предлагат разширени възможности срещу заплащане.
При синхронизация се уеднаквяват новите и/или променените данни в устройствата. Този процес се управлява от Мокоби синхронизационен сървър, който разбира и говори „езика” на всички устройства и осигурява точно прехвърляне на информацията при висока сигурност.
Използването на различни технологии в хетерогенна среда е доста често срещан сценарий за повечето млади и прогресивни българи, избиращи, например, компютри с Windows операционна система, телефон и таблети с Android или iPhone. Мокоби „общува” с всички разпространени операционни системи, което, респективно, осигурява актуалност на информацията върху всички устройства.
Друго предимство на синхронизационната услуга е, че с избора на подходящ сценарий на синхронизиране, потребителите минимизират направения трафик и увеличават полезния живот на батериите на устройствата ни. Всяко устройство се свързва със синхронизационния сървър независимо от останалите. Например, компютърът в офиса може да се синхронизира през работния ден, този в къщи – вечер, телефонът – през деня до късна вечер, а таблетът – ръчно, когато е необходимо.
„Ние вече ползваме услуги в облака – класическата мейл услуга е облачна услуга. Социалните мрежи – Фейсбук, Туитър са облачни услуги… Персонална или лична облачна услуга означава, че имаме пълен контрол и независим от другите потребители достъп до нашата лична информация”, каза Борисов по повод облачната услуга на Мокоби.
Добавена стойност към тази услуга е предоставянето на огромно място за съхранение (до 100GB) на файлове, е-поща, календар и телефонен указател.
Мокоби гарантира поверителност и конфиденциалност на информацията, тъй като компанията е регистриран администратор по Закона за защита на личните данни. Потребителите пък ще могат да тестват безплатно в продължение на един месец услугите на Мокоби, за да преценят кои са най-подходящи за тях.