Парижкото метро вече на автопилот

Най-дългата линия на метрото във френската столица беше напълно автоматизирана. Вече се движат първите влакове без машинисти, на автопилот. Те са оборудвани с автоматичната система за влакова защита Trainguard MT CBTC, разработена от Siemens.

Метро линия 1 е стръмна и същевременно най-натоварената във френската столица. Тя свързва източната и западната част на града, дълга е 17 км и всеки ден превозва до 725 000 пътника. Системите за контрол и дистанционна връзка са инсталирани, без да се прекъсва нормалното обслужване на линията.

Модификацията на влаковете и създаването на оперативния контролен център също бяха изпълнени от отдела за железопътна автоматизация на Siemens. Компанията спечели поръчката през ноември 2005 г.

Метро линия 1 е популярна сред туристите, които искат да разгледат забележителностите по нейния маршрут в Париж, включително сградата на общината Hôtel de Ville, Лувъра, площад Конкорд, Шан-з-Елизе и Триумфалната арка.

Изцяло автоматичната система ще намали паузите между влаковете и ще позволи по-бързо превозване на пътниците в сравнение с традиционните системи, управлявани от машинист. Влаковете по линия 1 вече могат да се движат на интервали от 85 секунди вместо досегашните 105, а честотата им може да се приспособява според натовареността. Това е от особено значение по време на специални събития като спортни състезания и търговски изложения.

До началото на 2013 г. всичките 49 влака по линията ще бъдат модифицирани, за да се движат автоматично. Движението им се управлява от контролен център, доставен от Siemens. Специални врати на платформата ще гарантират допълнителна безопасност на всичките 25 станции.

Железопътната система Trainguard MT CBTC улеснява енергийноефективната и екологосъобразна работа на метрото. В момента Метро линия 14 в Париж, също оборудвана с технология на Siemens, спестява годишно 15% от потребяваната преди енергия. Линия L в метрото на Ню Йорк, линия 9 в Барселона, линия 4 в Сао Паулу и линия 1 в Алжир също се управляват от тази система. Системата Trainguard MT CBTC е поръчана също и за линии 2 и 4 на метрото в Будапеща. 

Коментар