Стартираха 47 е-услуги в Северна България

47 е-услуги ще подобрят административното обслужване в Северна България, стана ясно на пресконференция на Областна администрация Плевен. Проектът "По-добро обслужване чрез електронно управление в Северозападен (СЗ), Северен централен (СЦ) и Североизточен (СИ) райони за планиране" е  осъществен с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд и републиканския бюджет чрез ОП "Административен капацитет".

Целта е въвеждане  на електронно управление в общините, за да се подобри административното обслужване за гражданите и бизнеса. Бенефициент е Областна администрация Плевен, а нейни партньори са областните администрации на Габрово, Добрич и Ловеч, общо 12 областни и 74 общински администрации.

Обединение ТАФ, в което влизат ТехноЛогика, Адвен и Фондация „Право и интернет”, осъществи реинженеринг на работните процеси, разработване на вътрешни правила за документооборота на електронни документи и документи на хартиен носител и реализация на електронни и комплексни административни услуги по държавна и общинска собственост. Въведен е нов модел на работа, при който администрациите могат да предоставят комплексни електронни административни услуги на гражданите и бизнеса.  

Внедрената платформа може да се използва и за други електронни услуги. В момента са пуснати 23 услуги  за областни администрации и 24 услуги за общински администрации, като всяка администрация има собствена система, която работи на обща платформа.

Системата е интегрирана с Единна среда за обмен на документи (ЕСОЕД), което дава възможност е-услугите да се заявяват и получават както от граждани, така и от други институции и ведомства през ЕСОЕД – това е един от основните моменти в бъдещото е-управление.

Внедрените 47 е-услуги носят множество ползи както за администрациите, така и за гражданите и бизнеса:

• възможност за подаване на заявления за услуги без ограниченията на работното време на съответните обслужващи звена;

• получаване на бърз отговор и проследяване движението на документите;

• потребителите сами избират начина на получаване на административни услуги (по електронен път, на гише, по пощата, по куриери и др.);

• намаляване на времето за заявяване и предоставяне на услуги и свързаните с тях финансови разходи.

С реализацията на този проект е изминат труден път – добрите намерения са превърнати в реалност”, коментира Огнян Траянов, изпълнителен директор на ТехноЛогика ЕАД. „Надяваме се общините и конкретните хора, които ще работят със системата, да повярват, че това е бъдещето, очакваме те да имат необходимото посвещение, за да се използват пълноценно възможностите на разработените е-услуги”, допълни той.

Коментар