Компаниите по цял свят започват все по-масово да използват облачни технологии, твърди ново проучване на IBM сред ИТ директори от цял свят. 60% от организациите са готови през следващите пет години да използват облачния компютинг като средство за развиване на бизнеса си и постигане на конкурентни предимства.
Проучването показва сериозно увеличение на фокуса върху облачните технологии, което се отчита главно в сферата на медиите и развлекателната индустрия. Резултатите са доказателства за това, че възможностите на ИТ специалистите се съчетават със стремежите на бизнес лидерите.
“Успешни ще бъдат онези компании, които разбират и използват технологии като облачния компютинг, системите за бизнес анализ и мобилните решения“, коментира Николай Драмов, директор отдел “Системи и Технологии” в IBM България.
Седем от десет ИТ директори (CIO) в САЩ, Япония и Южна Корея определят облачните технологии като топ приоритет за техните организации. Това е значително увеличение в сравнение с проучването от 2009 г., когато само една трета от ИТ директорите във всяка от тези страни са проявявали интерес към облачните системи.
Проучването показва още, че 83% от ИТ директорите смятат системите за бизнес анализ за един от най-важните приоритети за компаниите си. Според 74% от интервюираните, през 2011 г. мобилните компютърни решения оказват значително влияние върху бизнеса, докато през 2009 г. 68% от тях са споделяли това мнение.
Към системите за бизнес анализ най-голям интерес проявяват компании в сферата на химическата и петролна индустрии, продуктите за масово потребление и здравеопазването, където 91, 89 и 86% от ИТ директорите, участвали в проучването, определят тези технологии като част от техните бъдещи планове за повишаване на конкурентоспособността през следващите три до пет години. 95% от ИТ директорите в Южна Америка (с изключение на Бразилия) и Канада определят бизнес анализа като тяхното основно конкурентно предимство.
Мобилните решения са област на интерес от страна на туристическата индустрия (91%), медиите и развлекателната индустрия (86%). Управлението на риска е основен въпрос в сферата на финансите и банковото дело, където повече от 80% от ИТ директорите са заявили интерес в тази област.
Ако облакът се ползваше наистина все по-масово, тогава нямаше да се налага да се рекламира с тазика псевдо-новини непрекъснато. Какво показва например тази статия – някакви статистики, които са със съмнителна достоверност и без особен интерес на масовия читетал (а новините трябва да са обратното).
„Облакът” е маркетингов BS.
Не така, облакът вече е масов – ютуб, уеб мейла са облаци за лична употреба. В статията специално се говори за облака на корпоративно ниво, където все повече приложения, инфраструктура и пр. се изнасят навън от компаниите