М-Тел и Блогът на една книга наградиха победителите в конкурса за кратък разказ или есе на тема „Оби4ам да пи6а грамотно?“, организиран от телекома. Голямата награда в конкурса е публикуване на всички разкази – победители в електронната книжарница на компанията М-Tel eBook.
Вотът на читателите в блога определи за победител в конкурса 28-годишният Дензъл Ребеловски. В своя разказ „УЪРДТОПИЯ: 5000 години след Вавилон“ авторът описва футуристична картина на бъдеще, в което душевността и възможността за комуникация между хората изчезва. За своя неповторим разказ, участникът получи подарък от М-Тел – четец за електронни книги.
Останалите десет разказа с най-голям читателски вот в конкурса получиха утешителни награди, а техните разкази също ще бъдат издадени в специалния електронен сборник, който съвсем скоро ще е свободно достъпен в електронната книжарница на М-Тел.
В конкурса "Оби4ам да пи6а грамотно?" участваха 48 разказа и есета на автори от цялата страна. Творбите могат да бъдат прочетени и в самия Блог на една книга на адрес blog-na-edna-kniga.blogspot.com
Конкурсът за разказ или есе е част от кампанията на М-Тел в подкрепа на грамотността и цели да популяризира четенето сред младите хора. Нуждата от подобна кампания се потвърждава и от статистиката, според която в България процентът на деветокласниците, които с трудност покриват критичния праг на грамотност е близо 40%. Друг индикатор за спада на нивото на грамотност у нас е и убеждението на над 20% от младите в страната, че "четенето е загуба на време".
Освен конкурса за кратък разказ или есе, кампанията на М-Тел за популяризиране на четенето в България, включи и поставянето на екологични „графити” на ключови локации в София. Компанията организира и събитие „Моят любим цитат е…”, на което всеки имаше възможност да напише любимия си цитат от книга пред Народен театър "Иван Вазов" в столицата. Стотици столичани написаха своите цитати на стената на M-Tel eBook, a сред известните личности, които подкрепиха събитието бяха рапърите Устата, Румънеца и част от футболистите на „Левски“.
Не знаех, че М-Тел имат такава кампания, но е доста интересна и се радвам, че дават парите си и за подобни инициативи.
Не знаех, че в България процентът на деветокласниците, които с трудност покриват критичния праг на грамотност е близо 40%, но се радвам, че се насърчава по различни програми, както е и тази инициатива, този процент да спада.
Високотехнологична компания, която раздава подобни награди си е от всякъде за уважение.