Мобилната операционна система Android разчита все повече на хардуерно ускорение при изпълнение на много от функциите си. Това обаче не винаги носи ползи, признават специалисти от разработчика Google.
Хардуерното ускорение на задачите в Android не означава само ползи – може например да намали скоростта на превключване между приложенията |
В частност, новата версия Android 4.0 се отличава от предишните по това, че използва приложния програмен интерфейс API level 14. Всеки процес, който разчита на хардуерно ускорение, намалява обема на наличната памет, а това оказва негативно влияние върху скоростта на превключване между приложенията, пояснява пред electronista.com Даяна Хакборн, инженер в Google.
От дълго време платформата Android поддържа хардуерно ускорение за най-различни задачи, например показване на слайдове, менюта, диалогови прозорци и т.н. В по-ранните версии тези задачи се изпълняват от централния процесор. Във версия Android 3.0 рендерингът на изображения вътре в прозорец беше възложен на графичния ускорител.
Поддържането на 60fps интерфейс на съвременните дисплеи с висока резолюция изисква бързи GPU и шини на паметта. "Ако иската да получите представа за производителността на хардуера, винаги трябва да имате предвид пропускателната способност на шината на паметта", подчертава Хакборн.