Проникването на LED телевизори на основните пазари в САЩ, Европа и Китай ще достигне 40-50% през третото тримесечие на 2011 година. Това ще увеличи дела на технологията до 40% на световния пазар за телевизори през 2011 г., съобщи digitimes.com.
ОЩE ПО ТЕМАТА |
|
Евтини LED модели ще спасят ТВ пазара | |
Samsung обяви LCD LED с рекордно тънка рамка | |
LED телевизорите гонят 70% дял | |
LED панелите скоро ще доминират на пазара |
От трите ключови пазара най-бързо LED телевизорите си пробиват път в Китай. Продажбите там възлизат на 18 милиона броя през 2011 г., което отрежда 48% дял на телевизорите с LED подсветка.
В същото време степента на проникване на LED в региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) достигна 52% през третото тримесечие на 2011 г., по данни на изследователската компания Meko.
Според iSuppli, обемът на доставките на LED телевизори в Северна Америка е 4,09 млн. единици през третото тримесечие, а степента на проникване – 44%.
Като се отчита предстоящия възход на масовите телевизори със светодиодна подсветка, може да се очаква технологията да заеме 65-70% от световния пазар през 2012 г.