Петнадесет фирми и консорциуми подадоха оферти за участие в най-големия търг за дейности, свързани с ускоряване на електронното правителство, стана ясно днес при отваряне на документите в МТИТС.
Проектът „Развитие на административното обслужване по електронен път” има бюджет от 18 млн. лв. и ще се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК).
Конкурсната документация е разделена на 5 обособени позиции. Според условията на търга, една фирма може да спечели само една обособена позиция.
В рамките на проекта ще бъде реализиран автоматичен обмен на най-използваните данни в държавата. В момента различните администрации изискват многократно данни от гражданите, макар че те вече съществуват в някоя от тях, уточниха от МТИТС.
Участници в търга за е-управление:
- Консорциум Интрасофт-БН
- Хюлет-Пакард България
- Технологика ЕООД
- Консорциум Сиела ГТ&К ДЗЗД
- Консорциум Сиенсис-Абати ДЗЗД
- Обединение е-България
- Стемо ООД
- Ай Би Ес България ЕООД
- Аксиор ООД
- Дружество по ЗЗД обединение електронни административни услуги за държавна и общинска администрация
- ДЗЗД Матерна И-гавърмънт
- Консорциум Сдружение за електронно управление ДЗЗД
- Консорциум Сирма-Интерконсулт
- Консорциум ДЗЗД РАО Електрон
- Атос Ай Ти Солушънс енд Сървисис ЕООД
„След приключване на проекта над 30 ключови регистъра ще обменят данни чрез служебни електронни услуги“, обеща министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Очакваният финансов ефект от свързването само на 20 от основните регистри като Търговски, Кадастър, ЕСГРАОН и други, надхвърля 80 млн. лв. годишно, допълни министърът.
Срокът за изпълнение на дейностите е до 7 март 2013 г. в случай, че няма продължителни процедури по обжалване на избора на изпълнител.
Защо сделките са многомилионни и се търси една фирма-всичкомелачка, при положение, че разработката на софтуер е все по-лесна, ИТ специалистите – все по-много и по-нископлатени ?!?! Да не би толкова гигантска функционалност да се изисква в тези сайтове – 31 хиляди лева са достатъчни за имплементация на майкрософт шеър поинт – ГОТОВ ПРОДУКТ, за къстъмизация и настройка сложете още толкова – 60 хиляди; хайде, 30% комисионна – 90хил, но нека не харчим безумно;