Елитарната мода се отваря за масите със социален сайт


Нова социална мрежа в уеб, наречена IQONS, беше открита по време на седмицата на модата в Лондон. Създателите й се надяват да отворят елитарния, понякога дори враждебен, свят на висшата мода към новото поколение.

На www.iqons.com студенти по моден дизайн и амбициозни супермодели ще могат да общуват в киберпространството с топ дизайнери и ловци на модни таланти. Журналистите пък ще следят в сайта за най-горещите новини и тенденции в пъстрия и променлив свят на модата.
Модната индустрия доскоро не проявяваше голям интерес към Интернет, но сега се опитва да навакса изгубеното време. Навсякъде в Мрежата се отварят онлайн модни магазини, както от утвърдени модни къщи, така и от неизвестни марки като net-a-porter.com, предава Ройтерс.
Модните блогъри също добиват популярност. Някои от най-активните от тях вече се считат за толкова влиятелни, че получават места сред представителите на пресата на най-бляскавите модни ревюта. Дори дизайнерите започват да разбират как Интернет може да им даде достъп до още милиони потребители.
Италианският дизайнер Джорджо Армани, обичан еднакво от холивудски звезди и световни бизнес лидери, излъчи на живо в Интернет ревюто на новите си модели в Париж миналия месец.
IQONS вече има регистрирани повече от 4 500 потребители, към които всяка седмица се добавят нови 600. Това все още е малка група в сравнение с повече от 90 милиона посетители за декември 2006 г. на най-известния сайт за социални контакти MySpace.com.
Регистрацията и достъпът в www.iqons.com е безплатен. Сайтът е отворен за всички – от най-известните дизайнери, стилисти и модни фотографи до фенове и потребители. Той позволява на членовете да показват онлайн портфолиа на своите работи и обещава да открие и да окаже подкрепа на всеки нов талант.

Коментар