Операторите прекратяват и автоматичните договори

обновено 15.02.2011 | 16:53 – Всеки клиент на услугите на Виваком, чийто срок на договора е изтекъл веднъж, но е бил подновен автоматично, може да го прекрати по всяко време без неустойки, съобщиха от телекомуникационната компания.

Изявлението на Виваком е във връзка с промените в Закона за електронните съобщения, които влязоха в сила в края на миналата година.

Промяната в закона e от 29 декември 2011 година и касае настоящите и бъдещите договори на потребителите на телеком услуги. Всеки договор трябва да може да се прекрати по желание на клиента чрез едномесечно предизвестие.

Виваком беше първата компания, която отмени автоматичното предподписване на договори без предупреждение – през март миналата година.

ново 16:42 – От Глобул също уточниха, че са премахнали клаузата за автоматично подновяване от договорите на всички свои настоящи клиенти.

Всички договори, чиито срок изтича или е изтекъл след 29 декември 2011 г. включително, независимо дали е първоначален или подновен, се превръщат в безсрочни и могат да бъдат прекратени във всеки момент без да се дължат неустойки”, коментираха за TechNews.bg от оператора.

За да прекратят своя безсрочен договор, абонатите трябва да попълнят заявление за отказ в магазин от търговската мрежа на Глобул и да заплатят текущите си задължения към оператора.

ново 16:53 М-Тел също изпрати становище до редакцията, в което припомня, че е премахнал клаузата за автоматично подновяване на договорите за нови клиенти още през април  2011 година. Така, след изтичане на срока, договорът става безсрочен при същите условия, при които е подписан.

Още тогава Мобилтел подкрепи и предвидената промяна в закона, която регламентира това право за всички договори. Компанията още тогава обяви, че ще се съобрази с приетите законови разпоредби, когато те станат факт, за да бъде гарантирана равнопоставеността между всички оператори на пазара”, заявиха от оператора.

С последните промени в Закона за електронните съобщения законодателят възприе подход, съгласно който след изтичане на текущия срок на договора, независимо дали е първоначален или резултат от автоматично подновяване, договорите се превръщат в безсрочни и потребителите имат възможност да ги прекратят с едномесечно писмено предизвестие, уточниха от М-Тел.

Коментари по темата: „Операторите прекратяват и автоматичните договори”

добавете коментар...

  1. Жули

    Преди 2 месеца ми изтече договора с ВИВАКОМ за цифрова телевизия.Два месеца продължих да си гледам и платя обичайната тарифа. Днес (вече 3 ти месец след изтичане на договора) решиха че без подписан договор не мога да ползвам намалението от 5 лв,( дължала съм 30 лв. вместо 12.50лв)!!! Моите сметки не излизат :)))
    Нито съм предупредена за изтичане на договор, нито че ще плащам повече…
    От 123 ми казаха че не са били задължени да ме предупредят.
    Спасявайте се всички от тази МАФИЯ – ВИВАКОМ

  2. нелка

    Виваком са мафиоти и фалшификатори!!Преди Великден бях извън страната,а те преподписали изтеклия договор за 2 години без мое знание,когато пуснах жалба до централата най-нагло ми отговориха, че подписания договор означава съгласие,нищо че не съм го подписвала аз и ,ако искам да се жалвам да подам оплакване в полицията!И ще чакам решение от умрял писмо!Поетапно си прекратявам всички договори с тях!!!Пазете се,ама как като те подписват други хора ,направо не знам!?

  3. до Онзи

    ХАХАХАХА. По-отявлен платен коментар от това не съм чел през живота си. Сега ще ти кажа защо 90% от познатите ти са минали към виваком – това е защото познаваш само един човек – майка си и ти сам си я прехвърлил към виваком, защото са ти обещали безплатни минути, за да им коментираш ХАХАХ. Цяла България се оплаква от всички услуги на Виваком, той тръгнал да обяснява, че интернета им бил по-добър от на М-тел и мисли, че някой ще му повярва. Я се скрии – ХАХАХАХ. Смешник.

  4. Онзи

    Ползвам МенТел от доста години. Е те такива ***** няма. Винаги ти отказват гаранция. Интернета им е адски зле, 3G не е с добро покритие… и още много. Ползвах карта на Вива и съм в пъти по доволен от тях. Само да ми изтече договора си прехвърлям картите. Не случайно в МТел останаха само фирмите на бизнес план. 90% от познатите ми минаха във Виаком.. защо ли ?!

  5. Калигула

    Това с наглите ми хареса. Виваком са доста безпардонни.

  6. Ованес

    Абе на всички ни е часно, че Виваком ни лъжат жестоко. Просто се чудя до кога ще ги търпим.

  7. Нора

    Много добре казано – ВИВАКОМ СА НАГЛИТЕ. Трябва да се освободим от тяхната мафия.

  8. Крисо

    Бе не знам за М-тел, ама мен Виваком как ми надписват не е истина. Те са по-нахли от Наглите, дето ги съди Цветанов. Виваком са НАГЛИТЕ.

  9. почитател

    OТ Мтел по-голям октопод няма. Cosa nostra e там, това е ясно за всички.
    Но технологично чисто погледнато, това е най-най-най-развитата компания у нас, защото софтуерът им за надписване на сметки на абонатите няма равен!

  10. Астор

    да ама самоче Виваком как ще кажат на всичките си служители да не ни пречат, когато искаме да се откажем от мизерните им услуги.

  11. Сергеев

    Не е вярно че Глобул са премахнали автоматичното подновяване.Само преди три дни ме разкарваха по всички офиси в центъра на София.Казват,че нямат такава клауза и се държат грубо.Искат и 100лв. неустойки.Флашката с интернета им не работи с Уин7 и не я ползвам от година.Пак ме размотаваха тогава.Но договора го преподписали!Сега ще плащам още година интернет без да го ползвам. Това заслужих,като лоялен клиент.Седем години!
    ***********

  12. Тодор

    Не е вярно че мтел са премахнали автоматичното подновяване април миналата година , ноември месец се опитаха да е прецакат по този параграф.

  13. Лъжко

    Мале какви лъжци са тия от мтел. Черно на бяло го има как разправяха че не искат да махат автоматичното продължение на договорите защото така защитавали клиентите си ! (от по-добри цени – б. Лъжко)

Коментар