Samsung е новият лидер на пазара на LCD телевизори

Samsung Electronics измести Sharp от първото място на пазара за LCD телевизори през четвъртото тримесечие на 2006 година, според ново проучване на компанията iSuppli. Досегашният водач пада чак на четвърта позиция. 
Драматичните събития на пазара на LCD телевизори се дължат на бързия прогрес на конкурентите на Sharp и техните умения да извлекат полза от ниските цени по време на празниците, коментират анализаторите в digitimes.com.
Samsung превзе първото място на пазара с 16.8% дял от продажбите на LCD телевизори през Q4″2006, което е увеличение с 3.3%, в сравнение с дела на компанията през третото тримесечие. На второ място излиза Royal Philips Electronics с 15.1% от пазара, а Sony заема трета позиция с 13.1% дял.
Sharp остана на четвърто място с 11.4% пазарен дял, като бележи спад спрямо третото тримесечие, когато държеше 13.9% от пазара. Друга изненада е, че LG Electronics дори не е в първите пет на класацията, а пазарният й дял в края на 2006 е 7.8%.
Това е силен удар за Sharp, която доминираше в продажбите на LCD телевизори още от началото на 2006 г. Преди пазарният й дял да намалее рязко, компанията успяваше да поддържа значително разстояние между себе си и конкурентите. Това вече не е така, заключават от iSuppli.
За цялата 2006 година, Sharp е на трето място по продажби на LCD телевизори с 13.3% дял. Samsung е първи с 14.6%, а Philips завършва на втора позиция с дял от 13.4%.
Philips обаче е безспорният номер едно на пазара в Северна Америка. Продажбите на LCD телевизори там през последното тримесечие на 2006 г. стигнаха 4 милиона, което е увеличение с 30% спрямо третото тримесечие. Philips води на този пазар с дял от 17.2%, Samsung я следва с 12.4%, а делът на Sharp, която заема трето място, е 10.5%.
Разглеждайки цялостния пазар на телевизори, независимо от вида им, Samsung продължава да води в световен мащаб през последното тримесечие на 2006 г. с дял от 11.2% от продажбите. Южнокорейският гигант стана производител номер едно на телевизори през третото тримесечие на 2006-та, като измести от върха LG Electronics (LGE).
Philips пък скочи от четвърта на втора позиция в края на 2006 г., увеличавайки продажбите си на LCD телевизори, което позволи на компанията да завърши годината с 9.6% дял от целия пазар на телевизори. Номер три на пазара е LGE с 9.3% дял, на четвърто място се нарежда TCL с 7.7%, а Panasonic не успя да влезе сред първите пет със своя дял от 5.4%.
Пазарът на телевизори достигна увеличение с 19% за последното тримесечие на 2006 година с продажби от 56.8 милиона, в сравнение с продажбите през третото тримесечие, които бяха 47.6 милиона. Продажбите на LCD телевизори са се увеличили с 48%, докато тези на плазмените, PDP (plasma display panel), телевизори са нараснали с 27% през четвъртото тримесечие.

Коментар