Корпоративните комуникации минават под знака на Видеото

Обединените комуникации през 2012 г. ще текат под знака на видео формата. Броят на видеоконференциите като инструмент за обмен на новини, знания и умения в корпоративна среда расте. Съответно все повече се използват устройства за видео стрийминг без засечка. Това каза Майкъл Ворисек, старши анализатор “Комуникации и мрежи” в IDC CEMA. Информацията беше изнесена във видеоконферентна връзка от Прага в рамките на местния форум на анализаторската компания, проведен днес в София.

Четири тенденции се открояват в използването на унифицираните комуникации в близко бъдеще. Това са видеообщуването като средство за постигане на цели и устройствата, които да го осигурят, виртуализацията и облачната концепция – като част от необходимата инфраструктура, и не на последно място – интегрирането на социалнитe мрежи в обединените комуникации.

“Провеждаме повечето си обучения чрез видеоконференции”, коментира Александър Александров, мениджър мрежови решения в HP България. Той посъветва организациите, които ще предпочетат подобен комуникационен канал за основно общуване, да обърнат внимание дали мрежата им е способна да посрещне нарастващия от видеокомуникации трафик.

“Като наблюдатели виждаме фокус върху видеото”, каза Майкъл Варисек. Този фокус стимулира индустрията да предложи ИКТ продукти, задоволяващи интереса на организациите.

В споделената свързаност участниците присъстват не само с бизнес, но и с личния аспект на своята индивидуалност. Поради тази причина изборът на крайни устройства, осъществяващи обединени комуникации, е голям – от смартфони през таблети до тънки клиенти. В бъдеще обаче IDC очаква изискванията към тяхната сигурност и управление да нарастват, като с решаване на тези проблеми вече са се заели някои производители на информационни и комуникационни технологии, а решенията им са достъпни и у нас.

Коментар