Френски деца в предучилищна възраст от района до Бордо публикуват ежедневно съобщения в микро-блога Twitter, въпреки че все още не знаят как да четат или да пишат.
От началото на учебната година досега 29-те ученици са написали кратки съобщения с по 140 или по-малко знака относно ежедневната си дейност в Twitter, съобщи Discovery. Децата имат 89 „последователи“, повечето от които са самите им родители.
„Събрахме сняг, за да видим как се топи и превръща във вода“, гласи един туит на петгодишните ученици от детската градина Албер Камю в Таленс, община в югозападната част на Франция. Друг туит пък съобщава за приготовлението на торта – „galette DES Rois“, или „торта на царя“ – сладкиш, който традиционно се прави около ваканцията за Богоявление във Франция.
Учителката на децата измислила тази идея като начин да ги научи да познават азбуката в различни формати – курсив, клавиатура, екран – и да се учат да преминават от устното към писменото слово.
Всеки ден децата правят едно и също: те предлагат теми, обсъждат ги под ръководството на учителката и гласуват за победител. След това всички ученици се включват в написването на туит, преди учителката да комбинира усилията им, сглобявайки крайното „мнение“.
„Обичаме да пишем на компютъра, като възрастните“, казва петгодишната Ема. Учителката пък твърди, че целта е не само да се учат децата, но и да се образоват родителите. Около 80% от родителите, участващи в програмата, са се съгласили да следват Twitter канала на класа, макар че в началото на годината само един е бил абониран за услугата и само неколцина са имали Facebook профили.