Два наши проекта участват на „Партньори в познанието”

Два български проекта представят страната ни на европейския образователен форум „Партньори в познанието”, организиран от Майкрософт. 250 учители-новатори и образователни лидери участват във форума, който се провежда в португалската столица Лисабон в рамките на европейска седмица на електронните умения (European eSkills Week).

Проектът tagCARE (Children Achievement Responsibility Environment) е реализиран от Десислава Миленкова, начален учител, и Даниелина Антонова, учител по ИТ в 137 СОУ “Ангел Кънчев”, гр. София. Целта е създаване на отговорно отношение към околната среда и помага да се осъзнае важността, която имат различните природни ресурси за запазване равновесието на Земята.

Вторият български проект, We KINECTing History, се реализира в Основно училище “Райно Попович”, гр. Карлово от Величка Дафчева, учител по ИТ, и Зорница Петрова, училищен психолог. Проектът е насочен към деца от шести клас, за които българският не е майчин език.

“Нашата цел е да мотивираме децата да учат, като придадем интерактивност на учебната дисциплина История. Чрез технологиите ние поставяме децата в ситуации, в които те сами управляват посоката на обучение, като учителите само им задават правилата”, коментира Зорница Петрова.

Българската делегация ще бъде подкрепена и от доц. Румяна Папанчева от Бургаски университет “Проф. д-р Асен Златаров”, която е част от международното жури, оценяващо представените образователни проекти.

Отличените три проекта във всяка категория ще се състезават на Световния образователен форум “Партньори в познанието”, който ще се проведе през ноември 2012 г. в Атина, Гърция.

Форумът се фокусира върху ключовата роля на технологиите за преодоляване на бариерите пред реализиране на иновативни подходи в преподаването и обучението на учениците. В Лисабон ще бъдат представени над 80 иновативни образователни проекта в различни категории, вкл. сътрудничество, критично мислене, образование извън пределите на класната стая, използване на най-съвременните технологии в образователния процес и др.

Коментар