Започна европейската седмица „Влез в Интернет!”-2012, организирана от Телецентрове-Европа. В дните от 26 до 30 март се очаква над 200 000 души от 50 страни да се включат в инициативата, като някои от тях ще влязат за първи път в интернет, а други ще повишат своите компютърни знания и умения.
България също се присъединява към европейската кампания, която ще премине под патронажа на заместник-председателя на Европейската комисия и комисар по Цифровия дневен ред на Европа Нели Крус, съобщиха от Изпълнителна агенция „Електронни съобщителни мрежи и информационни системи”. На сайта на агенцията потребителите могат да участват в анкета, като маркират своята възраст, пол и образование.
Целта на „Влез в Интернет!”-2012 е да повиши цифровата грамотност на европейските граждани и да отчете онлайн-уменията на участниците. Телецентровете в Европа ще помогнат на хиляди хора за първи път да влязат в Интернет, като се превърнат в своеобразни обучителни школи и библиотеки. В тях ще се използват и нови образователни продукти в помощ на младите хора, при търсене на работа, навлизане на жените в сферата на ИКТ, взаимното обучение на различни поколения и участие на повече хора в гражданското общество.
Специално за кампанията е разработена социално-иновативна програма, наречена „Реални умения”, чрез която ще се направи диагностика на компютърните навици и умения на хората в режим онлайн. Програмата е насочена към младежите, които да оценят собствените си възможности, както и да разберат, какви ИКТ знания са им необходими, за да са конкурентноспособни на пазара на труда.
Няколко са темите на тазгодишната кампания: Първи клик – за тези, които до момента не са ползвали компютър; ИКТ за работа – за безработни и хора, заплашени от уволнение; Електронни граждани – запознаване с услугите на електронното правителство; Баби и момичета онлайн; Жени онлайн; Безопасен Интернет – за деца, родители и педагози; Онлайн услуги.
Mи ходи си чети големите книги, това е сайт за технологиии :)))
Според мен много по-смислена инициатива е "голямото четене".