Мобилни CRM приложения подобряват бизнес процесите

Мобилни CRM приложения подобряват бизнес процесите
Нова услуга на компанията Salesforce.com увеличава ефективността на потребителите в застраховането, търговията, бизнеса с недвижими имоти, здравеопазването и други сектори
05/05/2006
Една скорошна сделка в софтуерната индустрия обещава да достави на бизнеса разнообразни мобилни приложения за управление на връзките с клиентите, или CRM (Customer Relations Management).
Компанията Salesforce.com, известна като водещ доставчик на софтуер по поискване, закупи разработчика на мобилни приложения Sendia. В резултат на операцията бизнес потребителите ще могат да ползват десетки мобилни приложения директно на своите джобни устройства от типа Palm, BlackBerry и др. Такива приложения, например, са отдалечен достъп и актуализация на корпоративната база данни с клиенти.
Днес все повече служители от компании в различни сектори вършат работата си извън офиса, на място при клиентите. Именно те са потенциалните клиенти на услугата AppExchange Mobile на Salesforce.com. В момента тя предлага над 60 приложения за мобилни устройства, вкл. електронна поща, групова работа, разглеждане на отчети и др. От компанията изтъкват предимството, че услугата позволява на потребителите да управляват техните настолни и мобилни приложения от една платформа.
Ползите от AppExchange Mobile са в няколко аспекта. От една страна, ИТ професионалистите ще бъдат облекчени в управлението на приложенията, а корпоративната информация ще стане по-актуална в резултат на по-добро съгласуване между отделните потребители, които имат достъп до базите данни.
За крайните потребители на мобилните приложения, каквито са например застрахователните агенти, търговци, брокери на недвижими имоти и др., AppExchange означава по-висока продуктивност и в офиса, и извън него, при клиентите. Сега те могат много по-бързо и гъвкаво да обслужват клиентите, тъй като навсякъде имат достъп до актуалната информация за състоянието на контактите.
Услугата променя и начина, по който се разработват и внедряват мобилните приложения. Първите потребители на AppExchange Mobile от сферата на бизнеса с недвижими имоти са успели с минимални усилия да адаптират досегашните си приложения към AppExchange и да ги пуснат на мобилните устройства на своите брокери. Безпроблемно протича внедряването на мобилни приложения AppExchange в застрахователния сектор, както и в някои сфери на здравеопазването.
Компанията Salesforce.com е пионер в новия подход на предлагане на софтуера като услуга. Нейният модел на предоставяне на CRM приложения по поискване от клиентите и заплащане според използването доведе до сериозно раздвижване на пазара. Някои големи софтуерни компании, които са свикнали да продават на клиентите еднократно приложения за милиони долари, сега също въвеждат схеми, подобни на тази на Salesforce.com, за да запазят позициите си на пазара.

Коментар