М-Тел съобщи, че подобрява своята маркетинг стратегия чрез значително намаляване на времето за разработване и разгръщане на аналитични модели. Това е резултат от реализацията на проекта IBM SPSS – Teradata Optimization, осъществен от компанията Teradata, занимаваща се с решения за аналитични данни.
Системата анализира големи обеми данни и се използва за целенасочени маркетингови кампании, базирани на клиентските характеристики. Чрез интеграция на процесите по сондиране на данни с IBM SPSS Modeler и Teradata Database, операторът ще прави аналитични модели 10 пъти по-бързо, като се улеснява повторното използване на данни и съвместната работа в реално време.
“Проектът ни позволява да създадем централизирана среда за сондиране на данни (data mining) и да намалим оперативните усилия, както и цената. Оптимизацията и „in-database” решението ускоряват вкарването в действие на бизнес моделите”, коментира Свилен Стоянов, началник сектор BI в М-Тел.
В среда на оптимизирани аналитични данни бизнес единиците могат да реагират бързо на конкурентни промени или на нови нужди на потребителите с по-ефективен маркетинг, допълни Стоянов.