Google взе лиценз за безпилотните си коли

Властите на Невада дадоха лиценз на Google за използване на бeзпилотни коли по пътищата на щата. Условието е всеки „умен” автомобил да бъде съпровождан от двама души.

Според експертите, издали разрешението, безпилотните коли са безопасни и могат да бъдат тествани по обществените улици.

На покрива на умния автомобил са разположени специални лазерни локатори, които следят ситуацията наоколо, вкл. за наличието на препятствия, пешеходци и други превозни средства. GPS система и изкуствен интелект позволяват на безпилотния автомобил да следва определен маршрут, без човешка намеса.

Спорeд правилата, за движението на безпилотния автомобил трябва да следят двама души. Единият от тях ще стои на мястото на шофьора, за да може при необходимост да поеме управлението, а вторият ще наблюдава дали колата следва зададения маршрут.

Google уверява, че безпилотният автомобил се е държал безупречно по време на тестовете. През август миналата година умната кола бе замесена в пътен инцидент, но не по нейна вина.

Коментари по темата: „Google взе лиценз за безпилотните си коли”

добавете коментар...

  1. анонимно

    Чака малко, какво означава че: "няма да си позволят да оставят някой недоспал да я съпровожда". Доколкото разбирах те вече могат да продават колата на всеки, а не е въпрос на по-нататъшни тестове (в статията се пише, че вече са имали такива).
    От друга страна нормално е да следят поведението на колата продължително време в приблизително еднакви условия, отколкото да я тестват едновременно и в една коренно различна ситуация – нощем.
    В бъдеще не е изключено и необходимостта от втори човек в колата да отпадне. В бъдеще може и нощем да карат, но задължително ще трябва и устройство за следене на състоянието на водача (такова устройство не пише, че го има в статията) – това е добре проучена област на основата на засичане на мозъчните тонове (на принципа на ЕЕГ). В момента нещата са все още в процес на наблюдение и подобрение.

  2. Svetlio

    №1
    Колата все пак трябва да се тества при всякакви условия, така че сигурно ще се налага и нощем, да не говорим че аргумента ти като цяло е глупав … влагат толкова милиони в това, няма да си позволят да оставят някой недоспал да я съпровожда.
    Също нощем е според мен повече верятността друга кола да я удари.

  3. анонимно

    В правилата трябва да добавят също, че автомобилът не трябва да се движи на автоматичен режим нощем. Наистина, през нощта човекът, който трябва да вземе управлението може спокойно да си е заспал. Освен ако не се следи и това негово състояние…

Коментар