Смартфоните вече са част от ежедневието ни, а таблетите превземат света на персоналните компютри, измествайки лаптопи и нетбуци. Закономерно днешните системи за управление на бизнеса са длъжни да дадат възможност на мениджърите и служителите да се възползват от новите мобилни технологии. EnterpriseOne 3.0, разработена от Алое Ко, вече борави и с таблети, и със смартфони – а заедно с това предлага и други удобства като интеграция с телефонна централа и възможност за ползване на системата като онлайн-услуга.
ERP работа със сензорни екрани
Едно от основните подобрения на EnterpriseOne в нейната най-нова, трета версия е работата със сензорни екрани. “Всяко Windows приложение може да се използва на тъчскрийн – въпросът е доколко лесно и удобно е това?”, запита реторично управителят на Алое Ко Иван Аржентински по време на официално представена новата версия на ERP системата. “За да е удобно, трябва да се преосмислят цялото приложение и начинът, по който то се ползва”, добави Аржентински.
При работа с различни устройства хората имат различни изисквания, обясни управителят на Алое Ко. Например, при боравене с настолен компютър и мишка хората искат много повече прецизност и повече функционалности в един екран, докато сензорният дисплей предполага по-едри изображения, повече интерактивност, плъзгане и мащабиране с пръсти, удобни за “уцелване” бутони и др.
За да отговори на тези особености, Алое Ко е разработила т. нар. “командна лента”, аналогична на тази в добре познатите офис-приложения. Тя е подобна на контекстно меню, което се явява при избор на даден обект от екрана. Лентата работи в съчетание с избора на режим “работа с докосване”.
И върху смартфони
Изглежда почти същото като работата върху таблет, но не съвсем: интеграцията със смартфони носи още повече бизнес-ползи, тъй като наличната информация е винаги актуална и навсякъде е в джоба на мениджъра, който има нужда от нея. При разработване на тази функция от Алое Ко са се постарали да осигурят улеснения при планирането, възможности за известяване при получаване или промяна, контрол при получаване и отчитане. Всичко се случва почти в реално време – получаване на нова среща или задача, актуализиране на съществуващи срещи и задачи, отчитане на завършените задачи.
Връзка с телефонна централа
Свързването на EnterpriseOne с телефонна централа на практика осигурява кол-център функционалност. Основният софтуер се свързва с телефонната централа и интегрира всички данни на едно място. Обаждания, данни за потребителя, история, покупки, поръчки, оплаквания – всичко е налице. Системата осигурява приемане и идентифициране на входящи обаждания, реализира изходящи обаждания, поддържа “Журнал на клиента” (пълна история на комуникацията с контрагента) и регистър на обажданията.
Интеграция с електронната поща
Връзката между EnterpriseOne и електронната поща е разработена за лесно изпращане на имейли до колеги и контрагенти. Освен това позволява автоматично прикачване на писмата към CRM досието на даден контрагент и като цяло дава повече възможности за управление на пощенските съобщения.
С фокус върху малкия бизнес, може да се ползва като онлайн-услуга
Традиционно, ERP системите са предназначени за големи фирми с утвърдени бизнес процеси, казват от Алое Ко. Повечето световни доставчици на ERP софтуер и до днес считат нуждите на малките и средните фирми като под-множество на нуждите на големите фирми. Екипът на Алое Ко обаче счита, че нуждите на малкия бизнес се различават значително: докато големите и средните фирми залагат повече на групова работа, комуникация и управление на бизнес процеси, малките и микропредприятията имат ограничени възможности, при тях са налице множество променящи се роли – персоналната продуктивност е най-важна. Заедно с това гъвкавостта и мобилността са ключови.
Затова от 2011 година насам Алое Ко предлага онлайн-усугата Е1@online – SaaS версия на системата EnterpriseOne, която работи изцяло през интернет. По думите на Аржентински, тази версия се използва предимно от малки и средни фирми. Безспорно, това, че не се налага закупуване на сървъри и сървърен софтуер, е предимство, но има и още едно голямо удобство: няма минимален лимит за потребителите. Това значи, че системата може да се използва дори само от един човек от фирма. Реално има такива фирми, при които само един или двама служители ползват системата онлайн, посочи Аржентински.
Повече продуктивност и съвместна работа
Няколко са важните фактори за една ERP система. На първо място несъмнено е продуктивността – с колко клика с мишката, за колко време, колко бързо работи системата. Не по-малко важна в днешно време е съвместната работа и комуникацията. Особено значение има интеграцията – взаимосвързаността на модулите и цялостността на софтуера. Не на последно място е нужна скалируемост – тя осигурява мащаб, надеждност, сигурност.
Новата версия 3 на EnterpriseOne е разработена така, че да осигури същата цена и същата скалируемост като предходната версия, но да даде подобрена интеграция и подобрена възможност за съвместна работа, както и подобрена продуктивност, казват от Алое Ко.
"Свързването на EnterpriseOne с телефонна централа на практика осигурява кол-център функционалност. Основният софтуер се свързва с телефонната централа и интегрира всички данни на едно място." Това е интересно!
Твое е бъдещето и добре са се ориентирали. А за другите коментари – никой не може да ме убеди, че е по-удобно да се работи – подчертавам – работи – на таблет вместо на лаптоп, и на смартфон, вместо на таблет. Но е хубаво да имаме избор, със сигурност всеки избира най-удобният за него начин. Аз лично на път съм поне с 2 устройства от гореспоменатите и за бърза сверка е много удобно.
чудесни подобрения в системата!
"а таблетите превземат света на персоналните компютри, измествайки лаптопи и нетбуци. " – глупости, измествали те, не стават за никаква работа, същото си го правя и на телефона и не мъкна с мен някакъв толуп:)
Еее, браво! Чудесен ъпгрейт