Средният разход за мобилни приложения на един потребител на смартфон или таблет възлиза на 7,5 долара месечно, сочи проучване на ABI Research. Ако се отчетат само потребителите, които активно купуват приложения, то средният разход се удвоява до 14 долара месечно.
Две трети от притежателите на умни мобилни устройства поне веднъж в месеца си купуват приложение, твърди още проучването. Резултатите показват непропроционално високия принос на потребителите, които са склонни да си купуват мобилни приложения, коментира ABI.
Най-щедрите купувачи на мобилни приложения са около 3%, като именно те осигуряват 20% от всички приходи на мобилните разработчици. 70% от притежателите на смартфони и таблети имат или много малък принос, или въобще не купуват мобилни приложения.
Наблюдават се и определени тенденции при различните категории приложения. Най-успешните комерсиални програми са тези, използвани за бизнес, както и игрите под iOS, при които може да се доплаща за нови геймърски активи и функции.
И при двете категории приложения обаче приходите идват от неголяма база потребители. От ABI съветват разработчиците да не се ограничават само до една мобилна платформа, да поддържат уеб-базирана работа и да мислят как дългосрочно да получават приходи от приложенията си.