Мобилният оператор Globul продължи растежа си и през 2006 година, като отчете приходи от 669,4 милиона лева, или с 25% повече от предходната година. Нетната печалба на компанията отбеляза годишен ръст от 23% и достигна над 63 милиона лева. Приходите преди лихви, данъци, отчисления и амортизации за цялата 2006 г. надминаха 247 милиона лева, с близо 35% повече от 2005 г.
Приходите на Globul за последното тримесечие на отминалата година са 182,5 милиона лева, което е увеличение с 22,3% спрямо същото тримесечие на предходната година. Нетната печалба за последните три месеца на 2006 г. достигна 11,7 милиона лева, с почти 32% повече от същия период на 2005 г.
Към 31 декември 2006 г., абонатите на GLOBUL са 3 270 878, което представлява увеличение с 37% спрямо края на 2005 г., съобщиха от оператора. Абонатите на договор са се увеличили с 45% и достигат 1 145 798, като общият им дял от всички клиенти на Globul, за пръв път в историята на компанията, достигна 35%. Към края на 2006 г. потребителите на предплатените услуги на Globul са 2 125 080, или с 32% повече от 2005 г.
Мобилният оператор съобщи също за рекорден брой нови абонати през последното тримесечие на 2006 г. – общо 389 379, като близо 49% от тях са предпочели абонаментните програми на оператора. Според компанията, резултатите се дължат на предложените нови абонаментни програми и разширената дистрибуторска мрежа.
Средното месечно потребление на клиентите на Globul продължава да расте и към края на 2006 г. е близо 71 минути. Независимо от рекордния ръст на клиентската база и постоянно намаляващите цени на услугите, средният приход на компанията от един потребител продължава да бъде над 20 лева.
Финансови резултати на Globul за 2006 г., сравнени с 2005 г.
|
||||||
(в милиони лева)
|
09-12.06
|
09-12.05
|
Ръст
|
2006
|
2005
|
Ръст
|
Общи приходи
|
182,47
|
149,2
|
22,3%
|
669,48
|
536,0
|
24,9%
|
Приходи преди лихви, данъци,
отчисления и амортизации
|
67,08
|
44,8
|
49,7%
|
247,02
|
183,34
|
34,7%
|
Приходи преди лихви, данъци, отчисления
и амортизации като процент от
общите приходи
|
36,8%
|
30,1%
|
|
36,9%
|
34,2%
|
|
Нетна печалба
|
11,73
|
8,9
|
31,6%
|
63,36
|
51,43
|
23,4%
|
Нетна печалба като процент
от общите приходи
|
6,4%
|
6,0%
|
|
9,5%
|
9,6%
|
|
Globul твърди, че през 2006 г., която е първата след старта на третия мобилен оператор в България – vivatel, е успяла да увеличи своя пазарен дял до 40% към края на годината. Изминалата 2006 е и първата година, в която Globul оперира под новата си корпоративна идентичност, която отразява принадлежността на компанията към COSMOTE Group.
На 18 септември Globul предложи популярната мобилна информационна и развлекателна услуга i-mode, която позволява непрекъснат достъп до електронна поща и над 50 български и чуждестранни сайта с новини, спорт, справочни услуги и забавления. В края на същия месец, операторът предложи и първите си услуги, базирани на мрежата от „трето поколение”, която покрива София, Пловдив, Варна и Бургас или 33% от населението на България.
“Рекордните приходи показват, че ние се движим в правилната посока”, коментира изпълнителният директор на Globul – Танасис Кацирубас.
Приносът на Globul към общите приходи на Cosmote Group е около 14%. През последното тримесечие на 2006 г. Cosmote придоби Germanos SA, която е част от плановете й за разширяване на групата на всички пазари, на които тя оперира. Консолидираните приходи на Cosmote Group нараснаха с 32,5% до над 2,38 милиарда евро през 2006 г.