Globul постигна 25% ръст на приходите през 2006 година

Мобилният оператор Globul продължи растежа си и през 2006 година, като отчете приходи от 669,4 милиона лева, или с 25% повече от предходната година. Нетната печалба на компанията отбеляза годишен ръст от 23% и достигна над 63 милиона лева. Приходите преди лихви, данъци, отчисления и амортизации за цялата 2006 г. надминаха 247 милиона лева, с близо 35% повече от 2005 г.
Приходите на Globul за последното тримесечие на отминалата година са 182,5 милиона лева, което е увеличение с 22,3% спрямо същото тримесечие на предходната година. Нетната печалба за последните три месеца на 2006 г. достигна 11,7 милиона лева, с почти 32% повече от същия период на 2005 г.
Към 31 декември 2006 г., абонатите на GLOBUL са 3 270 878, което представлява увеличение с 37% спрямо края на 2005 г., съобщиха от оператора. Абонатите на договор са се увеличили с 45% и достигат 1 145 798, като общият им дял от всички клиенти на Globul, за пръв път в историята на компанията, достигна 35%. Към края на 2006 г. потребителите на предплатените услуги на Globul са 2 125 080, или с 32% повече от 2005 г.
Мобилният оператор съобщи също за рекорден брой нови абонати през последното тримесечие на 2006 г. – общо 389 379, като близо 49% от тях са предпочели абонаментните програми на оператора. Според компанията, резултатите се дължат на предложените нови абонаментни програми и разширената дистрибуторска мрежа.
Средното месечно потребление на клиентите на Globul продължава да расте и към края на 2006 г. е близо 71 минути. Независимо от рекордния ръст на клиентската база и постоянно намаляващите цени на услугите, средният приход на компанията от един потребител продължава да бъде над 20 лева.

Финансови резултати на Globul за 2006 г., сравнени с 2005 г.
(в милиони лева)
09-12.06
09-12.05
Ръст
2006
2005
Ръст
Общи приходи
182,47
149,2
22,3%
669,48
536,0
24,9%
Приходи преди лихви, данъци,
отчисления и амортизации
67,08
44,8
49,7%
247,02
183,34
34,7%
Приходи преди лихви, данъци, отчисления
 и амортизации като процент от
общите приходи
36,8%
30,1%
 
36,9%
34,2%
 
Нетна печалба
11,73
8,9
31,6%
63,36
51,43
23,4%
Нетна печалба като процент
от общите приходи
6,4%
6,0%
 
9,5%
9,6%
 
Globul твърди, че през 2006 г., която е първата след старта на третия мобилен оператор в България – vivatel, е успяла да увеличи своя пазарен дял до 40% към края на годината. Изминалата 2006 е и първата година, в която Globul оперира под новата си корпоративна идентичност, която отразява принадлежността на компанията към COSMOTE Group.

На 18 септември Globul предложи популярната мобилна информационна и развлекателна услуга i-mode, която позволява непрекъснат достъп до електронна поща и над 50 български и чуждестранни сайта с новини, спорт, справочни услуги и забавления. В края на същия месец, операторът предложи и първите си услуги, базирани на мрежата от „трето поколение”, която покрива София, Пловдив, Варна и Бургас или 33% от населението на България.
“Рекордните приходи показват, че ние се движим в правилната посока”, коментира изпълнителният директор на Globul – Танасис Кацирубас.
Приносът на Globul към общите приходи на Cosmote Group е около 14%. През последното тримесечие на 2006 г. Cosmote придоби Germanos SA, която е част от плановете й за разширяване на групата на всички пазари, на които тя оперира. Консолидираните приходи на Cosmote Group нараснаха с 32,5% до над 2,38 милиарда евро през 2006 г.

Коментар