Kinect разпознава вече и гримаси

Microsoft усъвършенства геймърския контролер Kinect. Освен движения на тялото устройството вече разпознава и гримаси на лицето, като получената информация се използва за управление на игри и други приложения.

Обновлението на Kinect влиза в състава на пакета Windows SDK версия 1.5, предназначен за още по-тясна интеграция на контролера с компютри и ноутбуци под управление на Windows, съобщава electronista.com.

Kinect се явява допълнение към геймърската конзола Xbox 360, но напоследък Microsoft разширява областите му на приложение.

Новата функционалност прави Kinect по-умен – сега контролерът може да разпознава движения и жестове на потребителя дори когато той е в седнало положение. 3D сензорът е обучен да разграничава 10 зони от горната половина на човешкото тяло и да следи за движенията на всяка от тях.

Най-същественото нововъведение е разпознаването на изражението на лицето на играча, тъй като подобна функция липсва в останалите контролери. Специално за нея е създадено приложение Face Tracking, което използва основния сензор на Kinect за създаване на триизмерна мрежа на лицето, която помага за проследяване движенията на устните, веждите и очите.

Освен това приложението може да копира напълно лицето на потребителя във виртуалното пространство. Възможно е в бъдеще от технологията да се възползват много разработчици на компютърни игри.

С подобен набор от възможности Kinect се явява най-усъвършенстваният контролер за игри. Sony, основният конкурент на Microsoft в геймърските конзоли, все още не е представил подобна разработка.

Лидерството на Microsoft обаче е застрашено от друг играч – компанията Leap Motion разработва собствен контролер, който също разпознава жестове и движения и има предимство, че е по-компактен и евтин. Leap работи с Windows и Mac OS и се очаква на пазара към края на годината на цена $70.

Коментар