Производителите на телевизори се надпреварват да предлагат смарт модели, а пазарът на подобни устройства бележи ръст, който не отразява непременно волята на потребителите, тъй като е продиктуван от наличния избор – повечето нови модели са „умни”.
Проучване на анализаторската компания Strategy Analytics разкрива неудобна истина за смарт телевизорите. Резултатите сочат, че потребителите на умни ТВ са разочаровани от тяхната бавна работа и сложния интерфейс.
Повечето анкетирани споделят, че Smart TV работи по-бавно отколкото са очаквали, особено ако се сравни със смартфон или талет. Още по-лоша новина за индустрията е фактът, че потребителите не се интересуват от онлайн магазините за приложения.
"Притежателите на Smart TV се нуждаят от някакъв мотив, който да ги стимулира да търсят и свалят приложения”, коментират авторите на анализа. „Ако потребителският интерфейс стане по-опростен и по-бърз, хората ще подходят с голям ентусиазъм към този процес".
Освен от бавната работа на смарт ТВ, анкетираните се оплакват от сложната и объркана организация на каталога с приложения, поради което е много трудно и дори невъзможно да намерят търсената програма.
Главният извод от изследването е, че производителите на смарт ТВ трябва да порабят още много, за да създадат бърз и интуитивен потребителски интерфейс като този на смартфоните и таблетите.