Потребителите чакат по-бърз мобилен интернет

По-интелигентното управление и таксуване на мобилния интернет може да подобри потребителското изживяване, като в същото време носи печалби на операторите, твърди ново проучване на Ericsson ConsumerLab.

Най-важните причини, провокиращи потребителите да избират конкретни планове за употреба на мобилен интернет, са: качество на мрежата и покритието; цена на услугата; достъпно обяснение на функционирането на съответния план.

40-45% от анкетираните отговарят, че биха ползвали по-често интернет през мобилния си телефон, ако имаха достъп до по-високи скорости.

Четири основни концепции са предложени за коментар на анкетираните:

• Заплащане на високи скорости/качество за определен период – в този случай потребителите доплащат малка такса с цел увеличаване на скоростта на вече избрания мобилен план за определено време. Така потребителите ще имат възможност да свалят файлове и да търсят значително по-бързо.

• Презареждане на плана или преминаване към по-ниска скорост – в този случай потребителите могат да увеличат своя трафик лимит. При тази концепция преди достигане на предплатен лимит се отваря прозорец, който предлага на потребителя или да продължи да ползва трафик с по-ниска скорост или да доплати малко количество за презареждане и да продължи да ползва мобилен интернет при същите скорости.

• Заплащане само на конкретни услуги – при тази концепция потребителите заплащат малка такса с цел достъпването на определени уебсайтове, услуги или приложения неограничено и без да ползват трафика от основния си план.

• Управление на няколко мобилни плана в едно домакинство – много потребители ползват повече от един мобилен план и често управляват планове на други членове от семейството си. Концепцията дава възможност на потребителите да управляват тези планове чрез прост интерфейс, като следят потреблението и поставят ограничения на различните връзки.

Някои от концепциите са счетени за интересни навсякъде, докато други са възприети на конкретни пазари, което показва, че атрактивността на офертите и плановете варира според държавите.

Потребителите във Великобритания и САЩ, например, които ползват неограничени планове, са по-внимателни при преминаването към нови такива. В същото време на пазари като Бразилия и Индонезия, където се ползват предимно предплатените услуги, новите концепции са приети по-позитивно.

Въпросът, с който се сблъскват много оператори, е как да привличат нови потребители, като в същото време увеличават потреблението на настоящите си клиенти. Проучването посочва няколко начина за постигане на това:

• 40-45% от анкетираните отговарят, че биха ползвали мобилните си телефони повече, ако имаха достъп до по-добри скорости;

• 30-45% споделят, че ниските цени са ключовата причина за увеличаване на потреблението;

•  30-40% – че по-дългият живот на батерията на телефона също е важна;

•  30-40% – че наличието на по-добро покритие ще повлияе на употребата.

Много потребители също така изразяват недоволство от това да плащат за план, който не ползват пълноценно. Именно това би довело до нуждата от по-персонализираните планове.

Коментар