Формира се мощен Smart TV алианс

LG Electronics и TP Vision (съвместно предприятие на Philips и TPV Technology) формират алианс с цел развитие на т.нар. „смарт” телевизори с достъп до интернет. Към обединението Smart TV Alliance по-късно ще се присъединят и големи японски производители като Sony и Panasonic. Не се съобщава нищо за участие на корейския гигант Samsung.

 

Официалната информация гласи, че алиансът ще създаде отворена екосистема за разработчиците на софтуер с цел създаване на привлекателни кросплатформени услуги. С други думи, Smart TV Alliance ще достави инструменти за създаване на универсални продукти за "умните" телевизори.

За президент на алианса е избран Бонг Сеок Куон, един от топ мениджърите на LG. В изявлението си той потвърждава трудностите, които трябва да преодолеят разработчиците на софтуер и самите производители на телевизори. Става въпрос за различия в платформите и технологиите, използвани в телевизорите от различни производители.

Куон обещава алиансът да помогне на разработчиците да създадат по-голям асортимент от ТВ приложения. Smart TV Alliance ще пусне безплатен инструментариум (SDK), с помощта на който разработчиците ще могат да създадат ТВ продукти, вкл. с използване на HTML5. Универсалните приложения ще се пускат на смарт телевизорите от всички марки. Очаква се SDK да излезе към края на 2012 г.

По данни на NPD DisplaySearch, делът на "умните" телевизори възлиза на 20% през първото тримесечие на 2012 г. С най-високи темпове смарт телевизорите се разпространяват в Япония, където вече заемат 36% от всички ТВ продажби. Следват Китай (30%) и Западна Европа (29%). Северна Америка засега изостава – делът на смарт ТВ там е само 18% от продажбите на телевизори.

Коментар