Тази седмица започна официално дейността си най-голямата компания за производство на дисплеи. Samsung Display, създадена от сливане на Samsung Mobile Display и S-LCD, разполага с персонал от 39 хиляди души и 7 производствени линии в различни части на света.
Компанията планира да оптимизира производството на течнокристални (LED) и OLED панели (с органични светодиоди), както и да повиши ефективността на управление на работната сила.
Новият корпоративен слоган е “дисплеи отвъд границата на въображението”. Samsung Display има потенциал за неограничен растеж, заяви изпълнителният директор на компанията Куон О Хиун и обеща невероятни резултати в следващите десет години.
Samsung загуби 699 милиона долара от бизнеса с LCD екрани през миналата година, поради падане на цените на панелите и свръхпроизводство. Ситуацията се усложни и от факта, че след 8-годишно сътрудничество Sony се отегли от съвместното корейско-японско предприятие.
Джойнт венчърът за ТВ панели S-LCD беше създаден през 2004 г. в Южна Корея, като контролният пакет държеше Samsung. В края на миналата годита Sony реши да продаде на Samsung дела си в съвместното предприятие за сумата от 940 милиона долара.