Microsoft губи $6,2 млрд. от неудачни инвестиции

Microsoft ще приспадне 6,2 милиарда долара от печалбата си за четвъртото тримесечие на финансовата 2012 г., което приключи в края на юни, за да покрие разходите от неудачни инвестиции в интернет сектора.

 

Стандартите за финансова отчетност задължават американските компании ежегодно да проверяват ефективността на инвестициите във всеки сегмент от своя бизнес. Ако бизнес решенията не оправдават очакванията, компаниите са длъжни да коригират печалбата, за да не заблуждават акционерите.

Сумата от 6,2 млрд. долара ще бъде отписана от печалбата на поделението за онлайн услуги, съобщи компанията. Разходите са свързани с купeната през 2007 г. агенция за мрежова реклама aQuantive за 6,3 млрд. долара. Сделката трябваше да увеличи приходите на Microsoft от интернет и да осигури по-голяма конкуренция с Google, която купи аналога на aQuantive – DoubleClick.

Към тогавашния момент сделката с aQuantive беше най-голямата покупка в историята на Microsoft. По-късно, през 2011 г. компанията погълна Skype за 8,5 млрд. долара, докато aQuantive не оправда очакванията.

Ройтерс очаква на 19 юли Microsoft да отчете печалба в размер на 5,25 млрд. долара. Компанията прогнозира спад на темповете на растеж на подразделението за онлайн услуги, което в частност разработва портала MSN и търсачката Bing.

Чистата печалба на Microsoft през третото тримесечие на текущата финансова година намаля с 2,3% до 5,11 млрд. долара, докато приходите се увеличиха с 6% до 17,41 млрд. долара. Подразделението за интернет услуги остава губещо. По данни на Comscore, търсачката Bing държи 15% от пазара.

Коментар