Amazon има сериозни козове на пазара за смартфони

Намерението на транснационалната компания Amazon да създаде смартфон ще се осъществи по-скоро от очакваното, според доклад на „Блумбърг”. Въпреки че е начинаещ в правенето на телефони, Amazon показва завидна находчивост и прилага практически умения, които бяха от полза в сферата на таблетите.

Не бива да се забравя, че компанията притежава свой собствен App магазин, електронни четци Kindle и предлага услуги за дигитална музика и кино, пише All Tinghs Digital.

С тези свои предимства, Amazon е способна да привлича много клиенти, тъй като хората обичат да имат лесен достъп до всичките си данни през телефона. Така, чрез продажбата на мобилни устройства и съответно на услуги, фирмата ще може да получава доходи, на каквито не всички хардуерни компании могат да се радват.

Докато Apple жъне успехи в продаването на съдържание, много други производители на телефони изобщо не се занимават с това. Поради тази причина пред Amazon се разкриват възможности за доходен бизнес дори чрез „подкопаване” на конкуренцията на хардуерния пазар.

Проучване, проведено по-рано тази година, показва, че потребителите са по-заинтересовани от телефон на Amazon, отколкото от такъв с логото на Facebook. Също така, макар, че още не произвежда мобилни устройства, Amazon продава телефони от доста време и знае какво се търси.

От друга страна, компанията вече се е доказала в областта на хардуера, благодарение на е-четеца Kindle и таблета Kindle Fire, и по този начин може да изкуши сегашните си доволни клиенти с новите си проекти.

Това, което не се знае, е към какъв хардуер Amazon ще се ориентира и как ще се справи с доставянето на услугата. Най-консервативният подход би бил ако компанията си партнира с традиционни телефонни оператори и продава чрез тях.

По-интригуващо е да се използват други методи. При оригиналния Kindle на Amazon се купуваха услуги от Sprint, а по-късно и от AT&T, като цената им беше приспадната към тази на електронния четец. Тъй като за телефонния бизнес този подход може да не се окаже един от най-практичните, поради високите месечни такси, компанията би могла да плати за услугите на някой от големите доставчици и след това да ги препродаде по такъв начин, по какъвто избере.

Но Amazon има да запълни и някои „дупки”. Заради факта, че използва собствена версия на Android, компанията няма да има директен достъп до много от услугите на Гугъл. Тя поддържа част от тях и в момента, но би могла да използва и допълнителни такива в някои области като картографирането – компанията вече закупи UpNext, която предоставя 3D-карти за мобилни платформи.

Както всички големи играчи в безжичния свят знаят, изисква се доста работа в сферата на патентите. Статията на „Блумбърг” отбелязва, че транснационалната компания  работи, за да се усъвършенства и по този показател.

Каквото и да се случи, Amazon определено е един от най-интересните потенциални участници на телефонния пазар.

Коментар