Потребителите все по-често използват YouTube за гледане на новини, установи ново проучване на Pew Research Center. Около 39% от новинарските видеоклипове се качват на сайта от самите потребители, сочат още резултатите от изследването.
По правило, любителските видеоклипове се заснемат с камерата на мобилен телефон. Но напоследък все по-популярни стават професионалните журналистически материали.
Интернет потребителите не само качват на YouTube собствени видеоклипове, но и „изрезки” от телевизионно програми. По такъв начин те генерират 39% от новинарските видеоклипове, докато самите медийни компании публикуват на сайта около 61% от всички новини.
YouTube способства бързото развитие на нова форма на журналистика, която се характеризира с по-динамични отношения между обикновените хора и медийните компании, коментират авторите на проучването от Pew Research Center.
Изследването е проведено в периода от януари 2011 г. до март 2012 г. Най-гледани в този отрязък от време са били видеоклиповете за земетресението и цунамито в Япония през март м.г. 20-те най-популярни клипа на тази тема са гледани 96 милиона пъти в първата седмица на бедствието. Голяма част от тях са заснети от обикновени потребители и качени на YouTube директно от мобилния телефон.
Според изследователите, подобен брой гледания е съпоставим с аудиторията на вечерните новини на най-големите телевизионни канали. Ето защо в бъдеще YouTube може да пусне отделен канал, в който потребителите да качват заснети от тях новини.