Подписан бе и последният от лотовете за изграждане на електронното правителство – договорът с ТехноЛогика ЕАД като изпълнител на Лот 2 – „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация” – от процедурата „Развитие на административното обслужване по електронен път”, финансирана по ОПАК. Компанията получи максималния брой точки (100) от техническата оценка на предложенията. Нейната задача е да разработи и внедри най-малко 50 електронни услуги, които са необходими за воденето и служебното предоставяне на данни между 34 регистъра в 26 институции. Тези вътрешно административни услуги са в основата на реалното предоставяне на комплексни е-услуги на гражданите.
Екипът на ТехноЛогика вече доказа професионализма си при изграждането на е-услуги – през 2011 г. компанията предаде 88 е-услуги по различни проекти, които автоматизират не само взаимодействието между гражданите, бизнеса и администрацията, но и цялостния процес по осъществяване на съответната услуга.
Първият електронен регистър в България – Централният регистър на особените залози- е разработен също от ТехноЛогика. Оттогава компанията е осъществила множество такива проекти: Регистри на Държавната комисия по ценни книжа, Централен кредитен регистър (БНБ), Регистър на лекарствените средства (Изпълнителна агенция по лекарствата), Регистър на ражданията (МЗ), ИС „Лицензиране и регистри“ (КРС) и др. и има натрупан богат опит в тази област.
„Ние съзнаваме отговорността на нашата задача – тя е ключова за увереността и надеждата за изграждане на е-управление в България, за посветеността и опита на българските фирми, за мотивацията на правителството да продължи да поставя като свой приоритет електронното правителство. Нямаме притеснения в технологично отношение. Предизвикателство са нещата, които са извън нашия контрол. Надяваме се, че МТИТС ще осигури адекватното и отговорно отношение на съответните администрация и държавни служители в полза на обществото, за да се преодолее феодалния манталитет, който дълги години пречи на интеграционните процеси. Този проблем е обсъждан неведнъж и това е първата необходима предпоставка за е-управление. Заради забавената процедура, сроковете са изключително кратки и очакваме, че така както ще се мобилизираме ние, ще го направи и клиентът. За съжаление, 35% от предвиденото време за работа вече е загубено”, каза Огнян Траянов, изпълнителен директор на ТехноЛогика ЕАД.