Новите технологии променят фото-индустрията

Новите фото приложения създават значителни възможности за бизнес и печалба. Предпоставка за това са нарастващият брой на снимащите устройства, споделянето на снимки в социални медии, поевтиняването на фото продуктите и все по-високият интерес към фотографското изкуство, според проучване на InfoTrends.

След като бариерите за навлизане на пазара на фотографски приложения намаляват, границата между фотография и печат започва да се размива. Например, фотографите в момента гледат на фото-продуктите като на услуга с добавена стойност, докато доставчиците на печатни услуги, въоръжени с дигитални преси за производство на качествени фото-продукти, възприемат този пазар като нов източник на приходи. В резултат на това, има значителни възможности за гъвкав бизнес.

Ключов фактор, който променя индустрията, е масовата употреба на дигиталните камери, посочиха от Xerox България. Въпреки че цифровите технологии допринасят за значителното развитие на фотографията, те водят и до спад в броя разпечатани снимки. В последните години това доведе до затваряне на много големи индустриални фото лаборатории, което засегна и доставчиците на фотографски системи за печат.

Пред участниците в този сектор се появиха нови възможности, свързани с огромните колекции от снимки, който потребителите съхраняват на своите компютри или споделят чрез облачно базирани специализирани сайтове като Flickr или социални мрежи като Facebook. От тях могат да спечелят компании, които открият начин да използват тези онлайн среди и да предложат нещо повече на потребителите.

Австрийската фото лаборатория Happy Foto, например, от малък фото магазин в края на 70-те се разраства до пазарен лидер с екип от 70 души с ясна визия за промените в индустрията. В своето зараждане, компанията осъзнава, че за да расте и оцелее в променлива среда, трябва да инвестира в нови технологии. В началото на 90-те предусеща бума при дигиталните камери и бързо разширява списъка с услуги. По-късно, през 2005-та, Happy Foto предлага услугата фото албум, с която клиентите подават своите дигитални снимки онлайн и получават готов персонализиран албум.

С нарастващото търсене, лабораторията разработва свой собствен пакет от услуги за печат, с които печели нови пазари. Днес Happy Foto е пазарен лидер във фото индустрията и производството на фото албуми в Австрия, Чехия и Словакия, с по 2 милиона снимки, фото албуми и други забавни продукти в пикови дни.

Happy Foto продължава да търси нови технологии, които да срещнат нуждите на потребителите. Компанията работи с Xerox за печатни решения и за оптимизиране на потока от задачи. Инсталира печатни преси, които могат да гарантират възпроизвеждането на еднакви цветове, за да бъде крайният продукт с постоянно качество, без значение от увеличения обем печат. Компанията също използва технологии от Creo, които поемат сериозни обеми от информация чрез паралелна обработка.

Посвещаването на Happy Foto на технологичните иновации помага на лабораторията да достигне половин милион потребители, които регулярно поръчват фото продукция. За период от 11 години, онлайн поръчките са нараснали от по-малко от 1 процент от бизнеса на лабораторията до 90 процента от общия обем заявки.

Компании извън фото индустрията също предлагат интересни приложения, свързани с  все по-разрастващите се онлайн фото колекции на потребителите. Британската Irongate, например, създава персонализирани шоколадови кутии за Thorntons, които потребителите могат да поръчат онлайн. Клиентът може да добави лична снимка на кутията, да създаде послание, което да бъде отпечатано във вътрешната страна на опаковката и да избере цвета й. Шоколадовите бонбони с персонализирани кутии наброяват 90% от общите продажби на шоколадови изделия в сайта на Thorntons.

Сегментът с персонализирани картички и календари също постига пазарен ръст. Великобританската верига Boots улавя тенденцията и предлага подобни услуги като допълнение към традиционните си фото услуги. Въпреки че конкуренцията в тази сфера е ожесточена, има много бизнес възможности за пробив на пазара при използване на правилните технологии и умения, посочват от Xerox. Ключово предизвикателство при създаване на онлайн фото-мърчандайзинг бизнес е наличието на работни процеси за производство в къс тираж или единични бройки.

Коментар