Nokia отново е първа, но при WP смартфоните

Някои анализатори прибързано отписаха Nokia от голямата игра, след като компанията загуби лидерската си позиция на пазара за телефони. Ето, че финландската марка отново е първа, макар и в по-ограничен сегмент – този на смартфоните с операционна система Windows Phone.

По данни на Microsoft, делът на Nokia на световния пазар за WP смартфони възлиза на 59%, повече от всички останали доставчици взети заедно. Впечатляващо е, че Nokia постига този успех за много кратък период от време – в началото на годината компанията държеше 22% дял, докато Samsung и HTC имаха съответно 23% и 44%.

През май Nokia превзе половината от сегмента на WP устройствата, HTC увеличи дела си до 27%, а Samsung слезе на 15%. Към края на юли финландският производител вече има 59% дял, откъсвайки се сериозно от конкурентите.

Силното търсене на WP смартфони Nokia се обяснява с разнообразието от модели, които компанията предлага, и на второ място – с високото качество на устройствата.

На пазара в САЩ обаче Nokia все още не е лидер при WP смартфоните. Компанията държи 32% от пазара, докато HTC има 36%. На трето място е Samsung с дял от 26%.

Анализаторите очакват Nokia да продължи да увеличава пазарния си дял при WP устройствата, освен ако конкурентите не предложат неустоими продукти.

Коментари по темата: „Nokia отново е първа, но при WP смартфоните”

добавете коментар...

  1. петър

    Първо windows телефоните според мен са много добри. Занимавал съм се да го разглеждам доста обстойно и е много добра операционна система. Аз лично си взех nokia N9 с MeeGo и съм много доволен. Жалко, че нокиа не развиха тази ОС, но какво да се прави. Андроид не е лош, но лично мен не ме впечатлява с нищо особено.

  2. нокиянец

    Тъжно е, не е впечатляващо, след като си продаде душата на малко меките. А това че си увеличава пазарния дял при wp е още по-тъжно. Това само показва че другите зарязват WР, като другите всъщност са самсуняците и хтц, то друг и не прави изобщо wp телефони.

  3. Процент

    На WP се падат около 2% пазарен дял, което е в рамките на статистическата грешка. 59% от тях са една още по-голяма (поредна) грешка на Нокия. Прочее статията силно намирисва на творба на PR отдела на Нокия България.

Коментар