Как се промени маркетингът след дигиталната революция и по какъв начин това се отрази на печатната индустрия? В добрите стари времена имахме еднопосочни платформи за разпространяване на рекламни съобщения: печат, телевизия, билборди, директна поща.
След това компаниите започнаха да създават собствени уебсайтове, с което получиха възможността да разпространяват съдържание под нова форма. Днес повечето потребителите също имат своя собствена трибуна, от която споделят с всички. Вече не само компаниите говорят на потребителите, а потребителите също излагат мнение за брандовете пред голям кръг от хора. Тези комуникационни канали нарастват видимо с всеки изминал ден.
Освен в ново предизвикателство за маркетолозите, тази тенденция се оказва и ценен източник на информация, до която те не са имали достъп до този момент. Възможността да следят дискусиите на потребителите за своите марки, позволява на пазарните специалисти да научат много за техните навици на пазаруване, какво оказва въздействие върху техния избор и поради какви причини харесват или игнорират дадени продукти. Тази информация дава ценни насоки при оформяне на маркетинг посланията и води до адекватен диалог с потенциални нови потребители.
Новите медии и новите канали на комуникация подтикват към използването на по-творчески подходи. Непрекъснатата обратна връзка от потребителите дава ценна информация, която може да послужи за силно въздействие. В печатната комуникация такова въздействие се постига от персонализираното спрямо интересите на потребителя съдържание, като новите маркетинг инструменти правят по-лесно разработването на ефективни 1:1 кампании.
Изследванията сочат, че потребителите са изложени на близо 3 000 съобщения на ден, от които забелязват най-много 50, а запомнят едва 4.
Как е възможно да бъде направен пробив при това положение? Как посланията на брандовете могат да достигнат ефективно до потребителите в днешно време?
В Xerox непрекъснато адаптираме и развиваме нашите решения за печатна комуникация, така че да отговорим на тези нужди. В тази насока следваме няколко основни принципа:
· Това послание не е насочено към мен, следователно го изтривам незабавно. Нека се въздържим от твърде общи маркетингови послания. Персонализираната комуникация е повече от имейл с начало „Уважаеми, Георги“. Тя обхваща поредица от съобщения и изображения, представени през разнообразни медийни канали, подходящо адресирани и проектирани към сферата, в която Георги работи, неговите интереси и мотивацията му да взима решения.
· Технологиите са моето предимство – те отговарят на качеството на услугите, които предлагам. В днешно време със списък с имейли и автоматични системи за маркетиране, всеки може да прави директен маркетинг. Това, което откроява комуникацията, е ефективния дизайн и креативността.
· Превърнете посланията в диалог. Всеки потребител иска детайли, които ще му помогнат да бъде информиран и да вземе правилното решение при покупка. Маркетингът се превръща в обещание. Посланията, които отправяме, начина, по който го правим, диалогът, който започваме – всичко това ни помага да осъществим контакт с потребителя, и то под формата на нормално човешко общуване.
За времето, което отделихте да прочетете този материал, индустрията е преживяла още обрати и промени, създала е още повече пътища за контакт с потребителите и най-вероятно още толкова начина за тях да се свържат с марките. Добрата новина е, че маркетолозите разполагат с технологиите. Използвайки ги широко, те създават не просто лоялни потребители, но и привърженици на марките. Успехът идва с личното отношение. И както гуруто в 1:1 маркетингът Дон Пепърс казва: „Най-важното е да се отнасяш към различните хора по различен начин.”