ИТ проблем се задава в САЩ на 11 март

Смяната на часовото време в САЩ ще започне три седмици по-рано от обикновено, в неделя, 11 март, и ще свърши една седмица по-късно, на 4 ноември. За да се справят с промяната, производителите на софтуер са се заели да доставят пачове (кръпки) с цел да приспособят часовниците на компютрите и мобилните устройства автоматично.
Тези обновления, свързани с датата, са критични за много бизнес потребители, които разчитат на своите компютърни и мобилни календари да им казват къде да бъдат и по кое време да са там. Проблемът за потребителите е да успеят да инсталират обновленията. Впечатленията са, че процесът е труден и тромав, писа news.com.com.
Много от корпоративните потребители изпитват затруднения при работа със софтуерните пачове, доставени от Microsoft за нейните имейл клиентски приложения, както и със сървърния софтуер Exchange. Процесът на обновление в случая трябва да бъде извършен по специфичен и бърз начин, за да даде резултат при преминаване към новото часово време. Описанието обаче е цели 25 страници и е трудно да се следва, посочват анализатори.
От софтуерният гигант признават, че инструкциите за обновление не са точно с размера на… кредитна карта. Необходимата документация за работа с инструментите е наистина обемиста. Процесът е сложен, защото на известен брой от приложенията в корпоративната компютърна мрежа им е наложено да спазват определено време и поради това са засегнати от промяната.
Първото предизвикателство е да се идентифицират различните софтуерни програми, които имат нужда от обновление. На второ място, за всяка от програмите трябва да се идентифицират различни части, подлежащи на обновление. ИТ хората са тези, които имат нелеката задача да се справят с предизвикателствата.
За жалост, процесът не винаги е еднократен. В някои компании, след направените промени и последващите тестове на календара за срещи в Outlook, били установени противоречиви резултати: някои срещи били преместени с един час, за да се спази новото DST (daylight saving time) време, докато други останали непроменени. Дори за един и същ потребител срещите за месец март, например, може да не са определени правилно, докато тези за есента са наред.
Потребителите на смарт телефони, включително и тези, които не използват Windows Mobile, също са объркани от процеса за обновление, свързан с DST. Те получават пачовете от своите доставчици. Проблемът е, че потребителите не разбират дали успешно са направили обновлението, след като са инсталирали софтуера.
Потребител на BlackBerry споделя, че когато получил пача от своя доставчик, първоначално помислил, че това е „джънк” имейл. По-късно инсталирал софтуера, но не е сигурен какво се е случило, тъй като устройството така и не е изписало „download successful” или нещо подобно. На 11 март явно много хора ще бъдат изненадани.
Що се отнася до Windows Mobile, от Microsoft посочват, че при успешно инсталиране на DST пача, системата ще се презареди и на екрана ще излезе съобщение за „успешно инсталиране”. Обновление на пача е било пуснато тези дни в отговор на обратната връзка от потребителите. Обновлението премахва ръчните стъпки в първия пач и вече не изисква потребителите на Windows Mobile 5.0 да уточняват коя версия им трябва – за Pocket PC или за Smartphone.

Коментар