Германските влакове ще развиват 300 км/ч

230-километровата новоизградена железопътна линия в Германия – Ебенсфелд – Ерфурт – Лайпциг/Хале, ще бъде оборудвана с Европейска система за контрол на влаковете (ETCS) ниво 2. Новата линия е част от Транспортен проект Единна Германия №8 (VDE 8) с дължина от около 500 километра, която включва високоскоростна железопътна отсечка от Нюрнберг до Берлин и е част от железопътната ос на трансевропейската преносна мрежа от Скандинавия до Италия.

За първи път подобна технология за контрол и безопасност се използва в Германия. Благодарение на нея, необходимите сигнали се предават цифрово в кабината на влаковия машинист чрез глобалната система за мобилна комуникация на железниците (GSM-R). Това, което се наблюдава за пръв път в света, е, че конвенционалните стационарни външни сигнали няма да бъдат използвани никъде по линията. Новата технология позволява влакът да развие скорост до 300 км/ч и същевременно увеличава капацитета на линията.

Изпълнител на проекта е консорциум от Siemens и Kapsch. Общата стойност на поръчката от клиента – Deutsche Bahn AG, е на стойност 93 млн. евро. Предвижда се проектът да бъде въведен в експлоатация на два етапа – през 2015 г. и 2017 г.

В дългосрочен план, ETCS ще замени 14 различни системи за защита на влака, които понастоящем се използват в цяла Европа с една стандартизирана технология. Освен това, част от светлинната сигнализация по протежение на трасето ще бъде заменена с локомотивна такава. Това не само ще намали значително разходите по поддръжка на железопътната инфраструктура, но също така ще направи оперативно съвместима Европейската система за железопътен трафик.

Коментар