QlikTech на първо място сред останалите BI гиганти

QlikTech, лидерът в областта на Business Discovery – потребителски ориентираните BI продукти, обяви резултатите от направено проучване сред организациите, използващи BI решения в световен мащаб. Според мненията на потребителите, QlikView се нарежда на първите места сред останалите софтуерни гиганти, в следните категории: Визуални анализи (Visual Analysis), Иновация, Гъвкавост и Продължителност на BI проекта. Business Discovery решението QlikView заема първа позиция по: Най-ниски разходи за потребител, Най-малък брой администратори, заети по един проект, Най-ниски общи разходи и Мобилни BI функционалности. Проучването – BI Survey 12, проведено от Центъра за изследване на бизнес приложения (BARC), e най-голямото независимо изследване в световен мащаб на Business Intelligence (BI) и Performance Management (PM) сред бизнес потребители.

За втора поредна година, QlikTech осигури най-голям брой участници в BI Проучването. Почти 3/4 от тези участници използват решението QlikView като основен бизнес инструмент за изготвяне на справки и отчети в своята организация чрез Визуални анализи (Visual Analysis) и Data Discovery. Според Carsten Bange, водещ специалист в BARC, тези резултати показват, че една добре изработена и подготвена за пазара стратегия, може да постигне изключително висока стойност за потребителите.

„QlikView отбелязва добри резултати в различни области, като оглавява списъка при функционалности за визуален анализ, мобилен BI, възможности за самостоятелно изготвяне на необходимите справки от потребителите, водещи до повишаване гъвкавостта на BI проектите”, казва Bange. „Сравнен с други Визуални BI и Data Discovery инструменти, QlikView има най-добрите разходни стойности, когато става дума за цена на лиценз,  допълнителни  разходи по внедряване и брой  администратори, ангажирани с проекта. Според мен, това е показателно, че QlikTech е фокусиран върху създаването на един иновативен и многофункционален бизнес продукт”.

QlikView продължава да изпреварва по-големите конкуренти в категорията BI Giants, измежду които SAP (Business Objects), Oracle (Hyperion), IBM (Cognos) и Microsoft. Предимствата на Business Discovery решението включват:

•    Визуален Анализ – Платформата QlikView Business Discovery позволява на потребителите да правят проучвания и да взаимодействат с динамични табла и анализи, достъпвани през всякакви устройства – компютри, лаптопи, таблети, смартфони и др. Повече от 50% от клиентите на QlikView са склонни да използват решението за визуални анализи, отколкото функционалностите на всички други продукти от серията BI в проучването на BARC. Това е много силен показател, че QlikView създава едно съвсем ново ниво на потребление, лекота на работа и висока стойност за потребителите.

•    Иновация – QlikView 11 се гордее с водещите иновации в индустрията, като социалната и мобилна платформи – Social Business Discovery и Mobile Business Discovery. В изследването, потребителите отбелязват именно тези функционалности като ключови показатели, които доказват иновативността на Business Discovery платформата.

•    Продължителност на проекта – Подходът на QlikTech в този аспект e да предлага гъвкава среда, която да позволява на обучените консултанти и потребители бързо да създават приложения, без да са зависими от задачи, които отнемат много време, като интегриране или моделиране на данните и други.

•    Гъвкавост – QlikView e проектиран така, че бизнес потребителите и програмистите да могат бързо и лесно да създават BI приложения, съобразени с техните нужди и промени в средата. Business Discovery решението на QlikTech оглавява тази категория, поради късия срок на внедряване и гъвкавостта при разработката и моделирането на BI приложенията.

Сред  доставчиците на Visual Analysis и Data Discovery, QlikTech е номер 1 в следните четири категории:

•    Обща Цена/Цена за потребител/Брой администратори за проект – QlikTech показва най-добрите ключови индикатори на изпълнение (KPI) от всички доставчици на решения за визуален анализ. Този показател включва цена за лиценз, допълнителни разходи по внедряване, както и брой администратори, ангажирани към проект, свързан с броя потребители.

•    Мобилен BI – Асоциативният подход на търсене, интерактивният анализ и всички останали функционалности на QlikView са изцяло достъпни за потребителите през различни мобилни устройства. За разлика от останалите аналитични инструменти, които изискват потребителите да отправят специални заявки към програмисти и разработчици, с QlikView те създават, редактират и визуализират сами справки и анализи, съобразно своите нужди и цели.

„Беше интересно да следим, как през годините QlikTech израства и става лидер в толкова много ключови категории сред BI гигантите“, каза Melanie Mack,  съавтор на BI Проучването. „Забележително е колко много организации днес разчитат на QlikView. Данните показват, че компанията QlikTech успешно посреща потребностите на бизнес потребителите, свързани със самостоятелен анализ и self-service BI , фокусирайки се върху важни области като скорост, разходи и изпълнение на проекта“.

„Резултатите от Проучването показват, че потребителски ориентирания BI – Business Discovery, в който ние сме пионери, се използва и предпочита от много компании по цял свят“, каза Lars Björk, Изпълнителен Директор на QlikTech. „Това, че QlikView изпреварва други продукти и доставчици на BI софтуер, потвърждава силата на философията, която следваме – ние вярваме, че правилната бизнес информация трябва да достига до всички краища на една организация и да се използва от всеки нейн служител, отколкото да бъде на разположение само на малцина. Така компаниите могат да се „изправят бързо“ и да тръгнат напред към нови перспективи, защото бързият достъп  до  нужните им данни от съществуващи системи, ги прави достатъчно гъвкави при управлението на техния бизнес”.

Проведен за дванадесети път, BI Проучването на BARC обхваща около 3 000 участници, анализирайки 27 различни BI продукта за периода Април – Юли 2012г. Целите на това онлайн проучване са: откриване на скритата мотивация на средно-стататистическия бизнес потребител, насърчаване избора на BI продукти, проучване за начин на използване и постигнати ползи за бизнеса от този тип решения и др.

Коментар