На 17 октомври 2012 г. в България се проведе втората национална специализирана полиграфическа конференция. Тя бе под наслов „Ден на печатните технологии в съвременния свят – в годината на Drupa” и се състоя в Интер Експо Център София (IEC).
Зала „Витоша” в IEC събра над 170 колеги и специалисти в директна среда и професионална атмосфера, в която бяха представени новостите в бранша през една толкова важна година, в която се проведе и световното специализирано изложение Drupa.
Конференцията е инициирана и се организирана от „Принт енд Пъблишинг” ООД – издател на българските специализирани списания „Полиграфия”, ProGrafica и ProPack.
Във втората национална полиграфическа конференция взеха участие два от най-големите световни производители на печатни машини, заедно със своите партньори за България – Koenig & Bauer AG и „Доминов Консуматив” ЕООД, Heidelberg Druckmaschinen Vertrieb GmbH и Хайделберг България; „Полиграфснаб" АД – водещ доставчик в областта на хартиения сектор в България; „Вълканов Трейд” – водещ доставчик на материали и услуги в областта на полиграфията и техният партньор Konica Minolta България; ДФХ България ЕООД – един от основните доставчици на мастила и консумативи за офсетов и флексопечат и Сън Кемикал Публикейшън България ЕАД.
Специален гост на конференцията бе анализаторската агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. и за първи път в България бяха изнесени данни от независим източник за състоянието на печатарската индустрия в България.
Heidelberg Druckmaschinen Vertrieb GmbH и Хайделберг България представиха „Prinect – операционната система за вашата печатница“. Лектор бе Ули Бадер – Бизнес мениджър Prinect & CtP за Източна Европа, с 14-годишен опит в Heidelberg, който обстойно запозна аудиторията със системата Prinect, Prinect спрямо предпечатните работни процеси и Prinect в pressroom.
Koenig & Bauer AG и „Доминов Консуматив” ЕООД представиха „Koenig & Bauer AG през годината на drupa 2012 – иновативни решения за най-високи изисквания в модерното печатно ежедневие“. Лектор бе Анне-Катрин Герлах – продуктов маркетинг – листов офсет в Koenig & Bauer AG (KBA), която представи продуктовата програма на KBA и концепцията за автоматизация, използвайки примера на Rapida 106.
„Полиграфснаб” АД представи „Еко опаковките – идеи за устойчивост“. Лектор бе инж. Пламен Личев – директор „Търговско направление”, който разгледа опаковката като част от интегрирана система. Изброени бяха екологични решения при производството на опаковки, технологични промени и бъдещето на индустрията за хартиени опаковки, както и позициите на „Полиграфснаб” АД в сегмента на хартиените опаковки.
„Вълканов Трейд” и Konica Minolta България направиха своето представяне чрез видеофилм, в който по един достъпен и ефективен модел бяха показани иновативни решения за персонализация, печат на книги и брошури в малки тиражи, достъпни дигитални решения за старите машини и единствената в България система за електронен монтаж на флексоклишета, инсталирана в студиото на Вълканов.
ДФХ България ЕООД и Сън Кемикал Публикейшън България ЕАД представиха темата „DFH Group – портфолио от мастила за полиграфическата индустрия“. Лектор бе Димитрис Мантис, който представи ДФХ Група и новата фирма Сън Кемикал Публикейшън България. Във фокуса на неговата лекция бяха технологиите и иновациите при гъвкавите опаковки от портфолиото на ДФХ.
Конференцията завърши с гост лектора Людмил Стойчев от анализаторската агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co., който направи технически анализ на приходите, печалбата, заетостта и производителността в печатарската индустрия в България за периода 2000 – 2011 г., както и прогнози за 2012 и 2013 г.
Презентациите от програмата на конференцията са публикувани в регистрационния сайт, създаден специално за събитието, в раздел „Програма” на адрес:
http://www.printday.print-publishing.bg/programs
За контакт с лекторите: http://www.printday.print-publishing.bg/teachers