Мтел обяви спад на приходите с 9,3% до 358,3 милиона евро през първите девет месеца на годината. През същия период сравнимата EBITDA (печалбата преди лихви, данъци и амортизации) отбелязва спад от 19,3% до 164,5 милиона евро.
Финансовите показатели са в резултат на няколко фактора: намалените цени за взаимно свързване, които от 1 юли 2012 г. са между 50% и 70% по-ниски, засилената конкуренция, както и неблагоприятната икономическа обстановка, довела до по-ниско потребление на комуникационни услуги.
Взетите мерки за икономия на разходите не успяват напълно да компенсират неблагоприятните последици от пазарния натиск върху приходите, уточнява Мтел.
Същевременно, операторът реализира 30% ръст на клиентите на фиксиран интернет. За отчетния период компанията отбелязва повишение от 4,6% в общата си клиентска си база, надвишавайки 5,5 милиона абонати.
Увеличаването на абонатите на цифрова телевизия е 112% за деветмесечието. Данните показват, че клиентите на мобилен интернет също отбелязват сериозен ръст – 83%.