Chrome настъпва и в мобилните устройства

Макар и бавно Chrome на Google увеличава дела си в мобилния сегмент, след като се утвърди като водещ при десктоп браузърите, сочат данни на изследователската компания Net Applications.

Версията Chrome за iOS излезе през юни 2012 г. и досега успя да постигне само 0,01% сред епълските устройства. Не така стоят нещата обаче при платформата Android на Google. През ноември Chrome за Android имаше дял от 4,03%, което отрежда 1,14% на гугълския продукт сред всички мобилни браузъри.

За сравнение, на абсолютния лидер Apple Safari се падат 61,5% от всички прегледани уеб страници от потребители на смартфони и таблети. На второ място е вграденият в Android браузър – неговото присъствие се измерва с 26,1% през ноември т.г., докато година по-рано имаше дял от 16,4%.

Възходът на Android е за сметка на голям спад при Opera Mini. Само 7% от мобилните потребители ползват норвежкия браузър. За сравнение, преди една година Opera Mini държеше 20,1% в мобилния сегмент.

Firefox, в Топ 3 при десктоп браузърите, не попада в мобилната статистика на Net Applications, въпреки усилията на Mozilla да пробие и на този пазар. Като цяло, на мобилните браузъри, използвани в смартфони и таблети, се падат 10,4% от прегледаните уеб страници.

На пазара за десктоп браузъри, които контролират 89,3% от уеб сърфирането, ситуацията остава стабилна – лидер продължава да бъде Internet Explorer с дял от 54,8%, следван от Firefox с 20,4%, Chrome със 17,2%, Safari (5,3%) и Opera (1,7%), по данни на Net Applications.

Според StatCounter, най-популярен браузър през ноември е Chrome 23 (22,45%), докато Internet Explorer и Mozilla Firefox 16 имат съответно 17,65% и 15,29%.

Коментар