ИТ гигантът IBM предизвиква Google и Microsoft с чисто нов онлайн софтуер, включващ приложения, подобни на тези, с които се характеризират „облачните” услуги, предлагани от конкурентите.
Предложението IBM SmartCloud Docs включва уеб-базирани приложения за създаване, редактиране и споделяне както на документи, така и на електронни таблици и презентации. Софтуерният комплект е част от бизнес мрежата и програмата за сътрудничество SmartCloud Engage Advanced и достъпът до него е свободен.
Като добавка към SmartCloud Engage Standard, месечната цена на SmartCloud Docs е $3. Това, с което IBM може най-вече да се похвали, е изключителната сигурност на новия продукт, предназначен за социален бизнес.
IBM преследва една голяма цел, а именно да се превърне в основна фигура в едва зараждащия се, но същевременно бързо развиващ се пазар за мрежов софтуер. Неговото използване е толкова интуитивно, колкото и това на потребителските услуги като Facebook, но предоставя сигурност и възможност за непрекъснат контрол над нещата.
Според Алистър Рени, главен мениджър на IBM по социален бизнес, докато мобилната работна сила достига до по-голяма ефикасност по всяко време, навсякъде и чрез всяко устройство, пресичането на социалното, мобилното и облака става все по-критично.
IBM смята идеите в сферата на социалните мрежи, приложени на територията на Тексаския университет в Ел Пасо, както и тези, споделени с NEC и британския производител Centrax TCL, за успешни. Компанията обаче се сблъсква с голяма конкуренция в опитите си да играе главна роля в предоставянето на облачни услуги за крайни потребители.
Google, от своя страна, предлага основни приложения за бизнес, които включват съобщения, електронни таблици и презентации, както и 25 GB капацитет за онлайн съхранение на месечна цена от $5. Приложенията „Business with Vault”, към които е добавено откриване на данни и архивиращи услуги, струват от $10 и нагоре.
Междувременно Microsoft набира инерция с Office 365, облачна версия на Office, включваща онлайн издания на Word, Excel и PowerPoint, както и някои „инструменти”, които компанията разви чрез постиженията си в приложния софтуер Skype и в Yammer. Цените варират от $4 до $20 на месец.
Игралното поле спокойно би могло да побере трите големи корпорации, както и специализирани компании като SocialCast, Tibbr и Jive. Според Forrester Research, пазарът за софтуер и услуги за бизнес социални мрежи ще нарасне до $6,4 милиарда през 2016 година.