Siemens създаде първия електрически ферибот

Siemens и норвежката корабостроителница Fjellstrand разработиха първия в света електрически автомобилен ферибот. 80-метровият плавателен съд може да пренася 120 леки автомобили и 360 пътници, съобщиха от немската компания.

От 2015 г. новият ферибот ще се използва за превоз по маршрута между норвежките градове Лавик и Опедал. Корабът е на батерии, които ще се зареждат в паузите между превозите – процедура, която отнема само 10 минути.

Досегашните кораби, които се движат по този маршрут, използват средно около 1 милион литра дизелово гориво на година, като отделят 570 тона въглероден диоксид и 15 тона азотни окиси.

Електрическият ферибот е разработен след провеждане на конкурс, организиран от Министерството на транспорта на Норвегия. Корабът е специално проектиран, за да отговори на изискванията на електрическата задвижваща система. Като катамаран с два тънки корпуси, той се движи с по-малко съпротивление във водата в сравнение с обикновените кораби. Корпусите му освен това са изработени от алуминий вместо традиционно използваната стомана.

Вместо с дизелов двигател, фериботът е оборудван с два електрически двигатели, захранвани от батерия с тегло до 10 тона. Като цяло, новият кораб е два пъти по-лек спрямо конвенционалния ферибот. Това оказва пряко въздействие върху спецификациите на задвижващата система.

Като се има предвид, че фериботът, който в момента обслужва маршрута, има двигател с мощност от 1500 киловата (кВ) или повече от 2 000 конски сили, батерията на новия кораб ще има мощност от 800 кВт. При нормални условия или работа със скорост от 10 възела, батерията с мощност от 400 кВт ще е напълно достатъчна за обслужване на линията между Лавик и Опедал.

Основната характеристика на новия ферибот е, че презареждането на батериите отнема само 10 минути. Стотици фериботи свързват континенталната част на Норвегия с островите край нейния бряг и осигуряват маршрути за своите многобройни заливи. Използването на батерия и на технология за презареждането й може да послужи за обслужването на всички до 30-минутни превози в страната чрез електрически задвижваните кораби.

Коментар