Висок ръст на онлайн и мобилното пазаруване

Онлайн и мобилното пазаруване отбелязва впечатляващ ръст през последната година, сочи анализ на MasterCard. За много европейци техният смартфон се превърна във важен помощник при пазаруването: над 13% от притежателите на смартфони са закупили стоки и услуги със своите смартфони през септември 2012 г.

Но този забележителен ръст не слага край на посещенията и пазаруването от магазини. Всъщност, потребителите се възползват от най-доброто от двата свята. Те могат да видят някой продукт онлайн и да го купят в магазина, и обратното, така че да си гарантират най-добрите сделки и услуги, които са на разположение, коментират от MasterCard.

Според друго скорошно проучване на comScore, близо един от двама (44%) притежатели на смартфони във Великобритания са направили най-малко една дейност за онлайн пазаруване докато физически са били в магазин.

Търговците разбират тази нарастваща тенденция и адаптират своята стратегия за продажби на дребно. Скорошно проучване на Economist Intelligence Unit показва, че 30% от търговците интегрират своите онлайн и офлайн предложения за пазаруване.

В Германия, например, търговецът на спортни стоки Sportschek въведе маси за онлайн разглеждане и iPad-и в магазините си. Чрез това търговецът показва неудобно за излагане спортно оборудване, но продължава да предлага и обслужване в магазините.

Сигурността на транзакцията трябва винаги да бъде на челно място при решението за покупка, отбелязва MasterCard. Българските потребители днес имат избор между редица безопасни международни онлайн платежни инструменти, вкл. отложено плащане (кредитна транзакция/плащане по-късно), директно плащане (дебитна транзакция/плащане в момента) и предплатени карти.

Коментар